AutoWeb

Syndikovat obsah
Magazín o autech
Aktualizace: 1 hodina 6 min zpět

Jeep a Fiat mají problém! Jejich auta pohořela v testech Euro NCAP

Pá, 12/07/2018 - 08:50
https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/12/titulka_euro_ncap_panda_wrangler-640x360.jpg

Pár měsíců nazpět byl nárazovým zkouškám Euro NCAP podroben Fiat Punto a dopadlo to neslavně. Tedy spíše velmi neslavně – stal se prvním vozem, který v hodnocení dostal nulové hodnocení. Výsledkem bylo ukončení produkce tohoto modelu, který si ve své třetí generaci užil na dnešní dobu neskutečně dlouhých 13 let produkce. Právě zastaralosti lze neúspěch ve stále se zpřísňujících bezpečnostních zkouškách připsat na vrub.

Nyní si nulu připsal i Fiat Panda, který se začal vyrábět v roce 2011. Ani v jednom z testovaných kritérií nedosáhla skóre převyšujícího 50% a při ochraně dětských cestujících dosáhla pouze na 16%. V případě nyní propadlé Pandy je však důležité zmínit, že v testech Euro NCAP z roku 2011 si odnesla velmi dobré čtyřhvězdičkové hodnocení s 80% za ochranu dospělých cestujících a 63% za ochranu dětí.

Zato v případě Jeepu Wrangler se věk nedá brát v potaz. Představení současné čtvrté generace proběhlo na konci loňského roku a jednohvězdičkové hodnocení v tomto případě působí podstatně zoufaleji. Z testu odešel vůz s 50% hodnocením ochrany dospělých pasažérů a 69% hodnocením ochrany dětí. Hodnocení vozu rovněž nepomohla absence autonomního systému brždění.

Výsledky nových testů tedy znamenají, že tři vozy s nejhoršími bezpečnostními výsledky Euro NCAP vyjely z výrobní linky koncernu FCA. Britské zastoupení uvedlo ve strohém prohlášení pro Car Throttle pouze to, že bezpečnost je pro FCA tím nejdůležitějším a jak Fiat Panda, tak Jeep Wrangler splňují všechny legislativní požadavky na všech trzích, na kterých jsou vozy prodávány.

Příspěvek Jeep a Fiat mají problém! Jejich auta pohořela v testech Euro NCAP pochází z Autoweb.cz

Kategorie: Zajímavosti

Jako z Kobry 11! Kamion po nehodě okamžitě vybouchl

Pá, 12/07/2018 - 07:00
https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/12/vybuch-kamionu-640x360.jpg

Nehoda se stala před několika dny u ruského města Voroněž. Příčinou nehody bylo kolo, které upadlo jednomu z nákladních aut jedoucích po silnici. To bohužel nabral řidič osobního auta, což vedlo k tomu, že ztratil nad vozem kontrolu a naboural do jiného kamionu v protisměru. Už to je dost děsivý scénář nehody, ovšem to nejhorší teprve přišlo.

Nákladní auto po střetu s osobním vyjelo mimo silnici a najelo na svodidla. V jediné sekundě z tahače vyšlehly plameny a došlo k velkému výbuchu. Vůbec netušíme, co mohlo takovou explozi, a tak velké plameny způsobit, ale nejspíš jiskry od nehody v kombinaci s palivem. I tak je to ale hodně zvláštní podívaná.

Jen shodou šťastných náhod se při všech těch nehodách a požárech nikomu nic nestalo. Posádku z osobního auta podle ruských médií bylo potřeba odvézt do nemocnice s vážnými zraněními, ale měla by být časem v pořádku. Šofér kamionu, který zachvátil požár, zvládl vystoupit a utéct do bezpečí. Nevíme, jak vy, ale přestáváme se hollywoodským scénářům posmívat a doufáme, že něco podobného nikdy nezažijeme.

Příspěvek Jako z Kobry 11! Kamion po nehodě okamžitě vybouchl pochází z Autoweb.cz

Kategorie: Zajímavosti

Škoda Scala se představí dnes v 18:30! Sledujte livestream na Autoweb.cz

Čt, 12/06/2018 - 12:00
https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/12/titulka-10-640x360.jpg

Kompaktní model totiž zaujme špičkovou konektivitou a udělal velký krok vpřed také díky novým mobilním online službám infotainmentu. Česká automobilka má ale také řadu dalších důvodů, proč uspořádat dnešní světovou premiéru nového kompaktního modelu ŠKODA SCALA na pobřeží Středozemního moře. Prostřednictvím svého importéra Champion Motors je ŠKODA nejsilnější evropskou značkou v Izraeli. Obě společnosti v Tel Avivu také provozují společný podnik ŠKODA AUTO DigiLab Israel. ŠKODA AUTO zde spolupracuje s inovativními startupy v oblasti digitalizace a služeb mobility.

Úspěch značky ŠKODA v Izraeli má dlouhou tradici. První vozy sem ŠKODA dovezla už v roce 1991, jednalo se o modely FAVORIT a FORMAN. Dosud dodala ŠKODA do Izraele více než 200 000 vozů a je tak nejsilnější evropskou značkou v zemi. V uplynulých deseti letech značka své dodávky zákazníkům zvýšila téměř na čtyřnásobek a tržní podíl se od roku 2011 zdvojnásobil ze 4,1 % na 8,0 %. Prostřednictvím importéra Champion Motors bylo izraelským zákazníkům od ledna do začátku listopadu 2018 dodáno kolem 20 000 vozů. Česká automobilka tak na izraelském automobilovém trhu zaujímá čtvrté místo.

Modely ŠKODA RAPID a SUPERB byly v roce 2017 nejoblíbenějšími vozy ve svých segmentech. OCTAVIA si s druhým místem v segmentu kompaktních vozů také zajistila přední příčku. Model ŠKODA KODIAQ se navíc v letošním roce stal izraelským autem roku v kategorii velkých SUV. Pokud jde o kombinace motoru a převodovky, preferují izraelští zákazníci benzinové motory s automatickou převodovkou. Trvá asi měsíc, než jedno vyrobené vozidlo doputuje do Izraele. Automobily se přitom přepravují lodí ze slovinského Koperu do izraelského Ašdodu.

Fleetové vozy činí přibližně 50 % z celkových prodejů společnosti ŠKODA AUTO v Izraeli. Kromě mnoha bankovních, obchodních nebo telekomunikačních společností se na vozy značky ŠKODA spoléhají také izraelská ministerstva a další státní instituce. Jen v roce 2016 dodala společnost Champion Motors vládním institucím zhruba 850 vozů: různá ministerstva používají více než 700 vozů ŠKODA OCTAVIA, přes 100 vozů ŠKODA SUPERB zase slouží policejním složkám a několika ministerstvům. K tomu je nutno připočíst dalších téměř 40 dalších vozů ŠKODA SUPERB, používaných ministry, vrchními soudci a ministerskými tajemníky.

Tři největší izraelští fleetoví zákazníci z finančního sektoru objednali celkem 1 200 vozů ŠKODA, což odpovídá více než 40 procentům celkového objemu služebních vozů těchto tří společností. Navíc je firma ŠKODA AUTO pevně etablována jako fleetový partner i v izraelském sektoru špičkových technologií. Místní pobočky známých globálních společností také vlastní velký vozový park tvořený vozy ŠKODA.

Pro všechny, kteří se světové premiéry nového kompaktního modelu nebudou moci zúčastnit na místě, bude Škoda tuto 45 minut trvající prezentaci dne 6. prosince 2018 od 18.30 h živě přenášet na internetu.

Příspěvek Škoda Scala se představí dnes v 18:30! Sledujte livestream na Autoweb.cz pochází z Autoweb.cz

Kategorie: Zajímavosti

Rekordní čísla ze světa pneumatik: Věděli jste, že největším výrobcem pneumatik je Lego?

Čt, 12/06/2018 - 10:00
https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/12/titulka-9-640x360.jpg1. Největší vyráběná pneumatika

Pneumatika pro těžební stroj Caterpillar 797B je vysoká 4,3 metru, váží více než 5,5 tuny, má nosnost 100 tun a na výrobu jediného kusu je použito asi 900 kilogramů oceli. Z množství materiálu, použitého k výrobě jedné takové pneumatiky, by se dalo vyrobit přibližně 600 kusů běžných osobních plášťů.

2. Nejvyšší dosažená rychlost na sportovních pneumatikách Continental

344 km/h obnáší rekord v rychlosti jízdy ve vozidle homologovaném k provozu na pozemních komunikacích se sériově vyráběnými pneumatikami Continental. Podařilo se jí dosáhnout s upravenou verzí vozidla Porsche 911 Turbo S na testovací dráze v Papenburgu. Pro porovnání, slavný Boeing 737 zpravidla vzlétá ze země rychlostí okolo 250 km/h. Tento rekord byl zaznamenán na pláštích Continental SportContact 6. Obutí vozidla rozhodně není náhodou. „Díky spolupráci se špičkovými tuningovými firmami vybudovala společnost Continental vlastní tuningové oddělení, které rozumí speciálním výzvám při obutí supersportovních vozidel a ve spolupráci s oddělením výzkumu a vývoje pneumatik v Hannover-Stöckenu vyvíjí individuální řešení pro tuto oblast,“ uvádí Michael Schneider, ředitel Continental Tuning.

3. Nejdražší pneumatiky na světě

Pneumatiky pro Bugatti Veyron jsou navrženy na rychlost přes 400 km/h. Touto rychlostí je však možné na daných pláštích jet pouze patnáct minut, což činí asi 100 kilometrů. Místo, kde byste mohli jet touto rychlostí natolik dlouho, ale jen těžko najdete. Musíte však myslet i na fakt, že vám při spotřebě tohoto vozidla dojde palivo, dříve než tuto vzdálenost ujedete. Cena za sadu takových pneumatik dosahuje neskutečných 34 600 Euro (asi 899 600 korun českých). Pokud byste hledali něco luxusnějšího, v Dubaji si můžete koupit nejdražší sadu plášťů na světě. Zaplatíte za ni těžko uvěřitelných 532 000 Euro (asi 13 832 000 korun českých). Jak je možné dosáhnout takové sumy? Pneumatiky nejsou výjimečné směsí, ani vozidlem, které je obouvá. Jsou specifické částí bočnice, která je pozlacena 24karátovým zlatem a vyzdobená několika diamanty.

4. Před uvedením na trh objede pneumatika 500krát zeměkouli

Pokud jste někdy toužili po cestě kolem světa, představte si, že taková pneumatika ji předtím, než je uvedena na trh, absolvuje přibližně 500krát. Vývoj nové pneumatiky představuje složitý a dlouhý proces. Ve společnosti Continental trvá asi čtyři roky. Novinka je vždy podrobena důkladným testům, při kterých přejede vzdálenost více než 20 milionů kilometrů. Podobným procesem prošla i pneumatika WinterContact TS 860.

5. Nejstarší zaznamenané pneumatiky z Česka

Na závěr zajímavost z České republiky. Během pravidelného průzkumu obutí vozového parku našli zástupci společnosti Continental mezi pneumatikami i skutečné kmety. Příklad představují pláště Barum OR 37, použité na vozidle Škoda Favorit v Olomouci, jejichž věk činil 23 let.

6. Největším výrobcem pneumatik je Lego

Výrobce hraček Lego je opravdu největším světovým producentem pneumatik! Ačkoliv společnost Lego vyrábí pláště jen pro svoje hračky, je s 320 miliony vyrobených pneumatik ročně zapsána v Guinnessově knize rekordů jako držitel tohoto primátu.

7. Roční světová produkce

Ročně se na světě vyrobí více než miliarda pneumatik! Toto číslo vzhledem ke stále rostoucímu počtu automobilů nepřekvapuje. Ojeté pláště představují nepochybně velkou ekologickou zátěž, proto je nesmírně důležité věnovat této otázce patřičnou pozornost. „V Continentalu si uvědomujeme svoji zodpovědnost v otázce odpadové stopy ojetých plášťů. V dnešní době se už naštěstí opotřebované pneumatiky přestávají spalovat a nekončí ve velké míře na skládkách. Aktivně se zabýváme otázkami recyklace ojetých pneumatik a také vývojem alternativních materiálů pro výrobu nových plášťů. Ve výrobě neustále snižujeme spotřebu energie a vody, množství emisí CO2 i odpadu a současně zvyšujeme míru recyklace provozního odpadu,“ uvádí Juraj Ižvolt, ředitel marketingu Continental Barum s.r.o.

 

Příspěvek Rekordní čísla ze světa pneumatik: Věděli jste, že největším výrobcem pneumatik je Lego? pochází z Autoweb.cz

Kategorie: Zajímavosti

Honda představuje přiostřenou verzi crossoveru HR-V Sport. Z 1,5 litru vydoluje 182 koní

Čt, 12/06/2018 - 08:00
https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/12/titulka2-640x360.jpg

Nový model HR-V Sport je osazen 1,5litrovým motorem VTEC TURBO, který byl poprvé představen u nejnovější generace modelu Honda Civic. Silný čtyřválcový motor propůjčuje modelu HR-V 2019 lepší jízdní vlastnosti a má maximální výkon 182 hp (134 kW) při 5 500 ot./min. s šestistupňovou manuální převodovkou a 6 000 ot./min. s převodovkou CVT. Model je standardně vybaven šestistupňovou manuální převodovkou a maximální točivý moment 240 Nm je k dispozici od 1 900 do 5 000 ot./min. S volitelnou převodovkou CVT je maximální točivý moment 220 Nm k dispozici od 1 700 do 5 500 ot./min.

Společnost Honda vyvinula model HR-V Sport s cílem vyjít vstříc zákazníkům, kteří od malého modelu SUV požadují dynamičtější jízdní vlastnosti. Model HR-V Sport je vybaven speciální technologií „Performance Damper“, která je výsledkem úsilí o dosažení optimální rovnováhy mezi tuhostí karoserie, regulací zavěšení a pocitem z řízení. Systém tlumičů je integrován v přední i zadní části vozu a jeho funkce spočívá v neutralizaci relativního bočního a torzního pohybu v podvozku. Průjezd zatáčkami je díky tomu lepší, při náhlé změně jízdního pruhu je vůz stabilnější a na nerovné vozovce jsou sníženy vibrace.

Nastavení řízení je u tohoto modelu mimořádné a využívá elektrický hřebenový posilovač řízení s variabilním převodovým poměrem, doplněný o technologii aktivního přibrzďování kol v zatáčkách Honda Agile Handling Assist. Zajišťuje stabilitu při malých úhlech natočení volantu v oblastech okolo středové polohy a rychlejší odezvu při velkých úhlech natočení volantu.

K vylepšením elegantního designu karoserie patří nové vyjádření charakteristického tvaru křídla vozů Honda s černým chromovaným panelem s vysokým leskem, který nahrazuje tmavé chromování u standardního modelu HR-V 2019. U doplňku přední mřížky se uplatňuje exkluzivní černé voštinové provedení, které zároveň přechází do rámečků mlhovek.

U modelu HR-V Sport jsou použity dynamické stylové prvky, mezi které patří tenký přední spoiler, boční lišty, profily blatníků i zadní nárazník v agresivnějším provedení – to vše v černé barvě. Ke sportovní verzi rovněž patří černé krytky vnějších zrcátek, dvojice koncových trubek výfuku a 18palcová litá kola s jedinečným designem.

Součástí standardního vybavení jsou LED světlomety, které obsahují dálková a potkávací světla, LED směrovky a LED světla pro denní svícení. Vzadu černě chromovaný doplněk podél výklopných dveří zrcadlí obložení v přední části vozu a vzhled zadních světel je vylepšen použitím tmavého tónování a černými vnitřními žebry jako u standardního modelu HR-V 2019.

Nová sedadla pro řidiče a předního spolujezdce jsou převzata ze standardního modelu HR-V 2019 a díky upravenému polštáři a opěradlu poskytují lepší podporu. Dynamický styl s cílem podtrhnout sportovní vzhled vozu se projevuje i v interiéru u exkluzivních kombinovaných sedadel v černém a tmavě červeném provedení a také u černého potahu stropu.

Zahájení výroby modelu Honda HR-V Sport pro modelový rok 2019 se plánuje na prosinec 2018, přičemž první dodávky zákazníkům proběhnou na jaře 2019.

Příspěvek Honda představuje přiostřenou verzi crossoveru HR-V Sport. Z 1,5 litru vydoluje 182 koní pochází z Autoweb.cz

Kategorie: Zajímavosti

Renault Captur dostal motor nové generace 1.3 TCe. Za kolik ho pořídíte?

Čt, 12/06/2018 - 06:00
https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/12/titulka-8-640x360.jpg

Tato nová jednotka kombinuje výrazné rozšíření radosti z řízení s vyšším točivým momentem při nízkých rychlostech motoru plus vyšší, konzistentnější točivý moment při vyšších otáčkách motoru, nižší spotřebu paliva a emise CO2. Splňuje také nejvyšší standardy pro spolehlivost a odolnost. Zároveň jsou automobily s těmito motory osazeny filtrem pevných částic.

Celková úspora motoru 1,3 oproti staršímu motoru 1,2 je 8%, převážně díky optimalizaci spalování, menšímu tření a zvýšení tepelné účinnosti. Nový motor zároveň disponuje vyšším výkonem a točivým momentem (v závislosti na variantě), ale především využitelností maximálního točivého momentu v širším spektru otáček.

U vozu Renault Captur bude motor s výkonem 130 koňských sil spojený s šestistupňovou manuální převo-dovkou a vyvine maximální točivý moment 220 Nm od 1,500 min-1 do 3,500 min-1. Motor bude také k dispozici ve variantě s výkonem 150 koňských sil. Tato verze může být spojena s šestistupňovou manuální převodov-kou nebo šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC), s maximálním točivým momen-tem 250 Nm od 1,600 min-1 do 3,250 min-1. Verze TCe 150 GPF je oproti verzi TCe 130 GPF dražší o 15 000 Kč.

Ceníkové ceny:

Limited TCe 130 GPF – 399 900,-

Limited TCe 150 GPF – 414 900,-

Limited TCe 150 EDC GPF – 444 900,-

Intens TCe 130 GPF – 444 900,-

Intens TCe 150 GPF – 459 900,-

Intens TCe 150 EDC GPF – 489 900,-

Příspěvek Renault Captur dostal motor nové generace 1.3 TCe. Za kolik ho pořídíte? pochází z Autoweb.cz

Kategorie: Zajímavosti

Škoda Scala se oficiálně představí již dnes! Sledujte livestream světové premiéry na Autoweb.cz

Čt, 12/06/2018 - 00:01
https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/12/titulka-7-640x360.jpg

Dnes zve Škoda do Tel Avivu na světovou premiéru modelu Scala. Pro všechny, kteří se světové premiéry nového kompaktního modelu nebudou moci zúčastnit na místě, bude Škoda tuto 45 minut trvající prezentaci dne 6. prosince 2018 od 18.30 h živě přenášet na internetu.

Příspěvek Škoda Scala se oficiálně představí již dnes! Sledujte livestream světové premiéry na Autoweb.cz pochází z Autoweb.cz

Kategorie: Zajímavosti

Mercedes-Benz A 180 d: Kámoš na pokec

St, 12/05/2018 - 14:00
https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/12/img_4178-640x360.jpg

Jako dítě, které vyrůstalo na seriálu Knight Rider, jsem vždycky toužil po autě, které umí samo jezdit, skákat přes překážky a logicky mluvit. Michael Knight byl můj hrdina, ne snad kvůli jeho chlupaté hrudi, ale záviděl jsem mu jeho hodinky. Dnes jsou autonomní vozidla stále ještě sci-fi, skákat asi také nikdy nebudou, tak snad s nimi budeme moci alespoň pokecat. S novým Mercedesem třídy A můžete. A dokonce vás poslechne, což v případě hlasového ovládání dnes stále ještě nebývá pravidlem.

Všechno začíná frází „Můj Mercedesi“, která zastupuje funkci tradičního tlačítka pro zahájení hlasového povelu (tlačítko na volantu stále je). Fráze je to podivná, nicméně ze zkušenosti funguje i oslovení jenom „Mercedesi“, které jsem používal nejčastěji. Automobilka už naštěstí přislíbila, že pracuje na vylepšení, které nabídne možnost zvolit si vlastní oslovení. Jestli budou fungovat i mírně nestandardní oslovení jako třeba „Hej, kámo!“, na to si budeme muset ještě chvíli počkat.

Zásadní rozdíl oproti jiným systémům hlasového ovládání spočívá v tom, že autu nemusíte říkat několik předem nadefinovaných frází, které si musíte pamatovat, ale můžete na něj mluvit normálně. Stále ale musíte mluvit trochu jednoduše jako na malé dítě, povel „naviguj na Václavské náměstí 10, Praha“ zvládne na jedničku. A takhle si můžete vyžádat třeba předpověď počasí nebo nadiktovat SMS. Dojem z toho, že si s autem skutečně povídáte, je téměř dokonalý.

Hlasové ovládání jsem používal často nejen proto, že funguje obstojně, ale i z důvodu, že mi nové ovládání multimediálního systému nepřešlo vůbec do krve. Nabídka je přehlednější, ale samotné ovládání pomocí dotykové plochy, která nahradila původní kombinaci otočného ovladače a menší dotykové plochy, je zkrátka stále nepřesné. Místo aby se Mercedes přiblížil etalonu v podobě iDrive od BMW, je spíš na dostřel nepříliš povedenému ovládání Lexusů.

Nepomůže ani ovládání multimédií z volantu pomocí malé dotykové plošky pod pravým palcem. Ovládat multimédia pomocí prstu, aniž by řidič musel sundat ruku z volantu, je chvályhodný nápad, ale provedení už pokulhává. Dotyková ploška totiž řidiči neposkytuje takovou přesnost, jakou nabízí fyzické kolečko v dlani na středovém tunelu, a hodně odvádí pozornost, protože se musíte soustředit, abyste se správně trefili kurzorem.

Tohle je výtka všem mercedesům, nejen novému Áčku. Alespoň že pravý displej multimédií je dotykový, takže třeba adresu do navigace naklikáte snadno, ale s výborně funkčními hlasovými povely je to vlastně zbytečné. Hodně zajímavým prvkem je virtuální realita promítaná do navigace. Jakmile přijedete na křižovatku, na displeji se zapne obraz z přední kamery, do nějž se promítají navigační šipky, název ulice nebo číslo popisné. Působí to velmi efektně.

Jinak kabině nového Áčka nelze příliš co vytknout. Po designové stránce je to pastva pro oči. Dvojice širokých displejů vypadá nádherně, výdechy ventilace působí solidně a jejich noční podsvícení je pomyslnou třešničkou na dortu. Proti kvalitě zpracování také nemohu říct křivého slova, snad jen proti novým páčkám pod volantem, které působí laciněji. Za volantem se ovšem velmi dobře sedí, sedačky jsou pohodlné a prostoru je uvnitř dostatek. Áčko rozhodně působí vzdušněji než poněkud stísněná kabina BMW řady 1.

Pod označením motorizace 180 d se skrývá naftový čtyřválec od Renaultu, který z objemu 1,5 litru vydoluje 116 koní a 260 Nm. Hodnoty to nejsou nijak světoborné, nicméně pro běžnou jízdu úplně stačí. Předjíždění si musíte dvakrát rozmyslet, nicméně i německé dálniční tempo okolo 180 km/h zvládá s grácií a hlavně v tichosti. U čerpací stanice potom budete vyloženě jásat. Městský provoz znamená spotřebu kolem šesti litrů, maximální dálniční nasazení potom do sedmi.

Nové Áčko se také velmi dobře ovládá. Od řízení nečekejte žádnou velkou zpětnou vazbu, spíš na dnešní dobu klasicky přeposilovaný dojem, zato však velmi přesné vedení stopy. Celkově to funguje, zkrátka se za volantem nijak zásadně nepobavíte, ale zároveň se netrápíte. Pochvalu si zaslouží i podvozek, který výborně kombinuje solidní přilnavost, neutrální vyvážení a hlavně velmi dobře tlumený komfort i na relativně velkých 18″ kolech.

Mercedes třídy A se povedl i v naprosto obyčejné verzi 180 d, která sice neoplývá dynamikou, potěší ale skvělou spotřebou paliva. Především je nové Áčko nabité moderními technologiemi, které byste pomalu nečekali ve vlajkové lodi, natož u vstupního modelu, a i jako základ nabídky zanechá v posádce dojem luxusu. Za ten si Mercedes nechá slušně zaplatit, vždyť tohle konkrétní auto stálo téměř milion, ale tak už to prostě chodí.

Příspěvek Mercedes-Benz A 180 d: Kámoš na pokec pochází z Autoweb.cz

Kategorie: Zajímavosti

Německá policie se opičí po české! Do služby povolala BMW i8 s tuningem od AC Schnitzer

St, 12/05/2018 - 10:00
https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/12/bmw-i8-ac-schnitzer-police-car-03-640x360.jpg

Když dostala česká policie hybridní a futuristicky vyhlížející BMW i8, zlobili se prý němečtí kolegové, že není fér, aby také alespoň jedno do užívání nedostali. Jejich nářky byly vyslyšeny, a tak si před pár dny jedno i8 mohli vyzvednout. Ovšem, ne, jen tak ledajaké! Rovnou upravené od AC Schnitzer.

Divíte se, jak je možné, že policisté budou jezdit v autě, které prošlo tuningovými zásahem? Je to proto, že v Německu tuning není zákonem zakázán, ale naopak, úřady i policisté ho podporují. Ovšem jen jeho schválenou, homologovanou a tím pádem i bezpečnou verzi. Nikdo samozřejmě neschválí lepení neuvěřitelně hloupých obrovských křídel nebo nesmyslně široká kola, pokud ale jako milovník tuningu vsadíte na profesionální firmy a budete postupovat dle zákona, problém mít nebudete.

A protože jsou AC Schnitzer jak profíci, tak hlavně experti na BMW, volba padla právě na ně. Pro i8 vybrali nová, 21“ kovaná a super lehká kola, o 20 mm snížený podvozek, ještě více aerodynamický kit a spousty karbonových detailů, jako jsou kliky nebo zpětná zrcátka. Když k tomu všemu přidáte typické policejní polepy, je výsledek prostě fenomenální!

Policisté auto představili na Essen Motor Show a dle jejich slov mají v plánu s ním v sezóně objíždět i různé tuningová srazy, kde budou mladým milovníkům úprav vysvětlovat, že bezpečnost je důležitější než extrémní bodykity. Hezká práce, co myslíte?

Příspěvek Německá policie se opičí po české! Do služby povolala BMW i8 s tuningem od AC Schnitzer pochází z Autoweb.cz

Kategorie: Zajímavosti

Auto Palace není jenom prodejce automobilů. Holandská firma před 110 lety vyrobila i vlastní vozidlo

St, 12/05/2018 - 08:00
https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/12/titulka-5-640x360.jpg

Společnost Auto Palace píše svojí bohatou historii od roku 1907, kdy byla v Haagu založena Walterem Joachimem Jochemsem, obchodníkem a milovníkem automobilových závodů. Tehdy se společnost přestěhovala v Haagu na adresu proslulou Houtweg 7. Tak se započala slavná éra nejstaršího dovozce aut v Nizozemí, s koncesemi i v tehdejších holandských koloniích. Počátky obchodu s automobily se v rámci Auto Palace vztahovaly ke značce Mercedes společnosti Daimler. Právě tyto vozy zakladatel Walter Jochems dobře znal z prostředí automobilových závodů.

První Mercedesy patřily na tehdejším holandském trhu k těm nejdražším a mladá firma potřebovala jistou formu expanze, zejména v portfoliu nabízených vozů. Proto se o rok později, v roce 1908, objevily v nabídce vozy dalších značek. Vedle vozů italské značky Itala, se zakladatel Auto Palace zaměřil i na další zahraniční výrobce. Mezi nimi nechyběla německá automobilová značka Hansa a francouzské automobilky v portfoliu Auto Palace zastupovala firma Unic. Později se Jochems domluvil také na distribuci užitkových nákladních vozů rakouské značky Saurer.

Celé zmíněné portfolio v prodeji vozů různých značek završila ve stejném roce premiéra automobilu vlastní značky Auto Palace. Veřejnost ho mohla spatřit během tradičního automobilového salónu na amsterdamském výstavišti R.A.I. v lednu 1908. Jednalo se o malý a lehký automobil vybavený výhradně čtyřválcovým motorem s výkonem 12 koní. Samotný podvozek se základní dvoumístnou karosérií a dvěma malými reflektory s generátorem byl nabízen za 2 925 holandských guldenů.

Dvoumístná karoserie typu Landaulet, tedy s plátěnou střechou nad cestujícími už přišla na 3 895 guldenů a vrcholná verze limuzíny Auto Palace pro tři cestující byla na zdejším trhu s cenovkou 4140 guldenů. Krátce po premiéře byla spuštěna rozsáhlá marketingová kampaň na tento vlastní vůz, ve které dominoval slogan „Tak tichý jako elektromobil“.

Dobová dokumentace k vozu stejnojmenného názvu potvrdila tehdejší úzkou spolupráci firem Auto Palace a německé automobilky Oryx Motor Werke AG při výrobě zmíněného automobilu. Jenže tehdejší situace na holandském automobilovém trhu přála více osvědčeným a zavedeným značkám, byť s vyšší základní cenou, což byl příkladně německý Mercedes od Daimleru. Příběh automobilu s vlastní značkou Auto Palace tak trval jen necelý rok.

Přesto však určitě patří k nesmírně bohaté historii nizozemské skupiny Auto Palace, ve které sehrála již ve 30. letech významnou roli také česká automobilová značka Škoda. Její vozy byly již v té době distribuovány na holandský trh právě přes společnost Auto Palace, která je v současnosti velmi respektovaným prodejcem vozů několika světových automobilových značek. V České republice je Auto Palace druhou největší dealerskou skupinou.

Příspěvek Auto Palace není jenom prodejce automobilů. Holandská firma před 110 lety vyrobila i vlastní vozidlo pochází z Autoweb.cz

Kategorie: Zajímavosti

Zlatý volant spouští hlasování veřejnosti. Fanoušci mohou hlasovat ve dvanácti kategoriích

St, 12/05/2018 - 06:00
https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/12/titulka-6-640x360.jpg

Fanoušci nově ovlivní i kategorie, ve kterých hlasuje odborná porota, a to váhou jedné třetiny hlasů. „Nově bude veřejnost letos hlasovat v pěti podkategoriích Zlatého volantu, ve Zlatých řídítcích, Ceně Elišky Junkové, Motoristické události roku a Zlatém talentu roku. Názor odborné poroty je pro nás i nadále klíčový, ale chtěli jsme zohlednit také popularitu nominantů u motoristické veřejnosti,“ vysvětluje výkonná ředitelka pořadatelské agentury Pozitif Jana Svobodová.

Stejně jako v loňském roce bude o vítězích tří kategorií rozhodnuto pouze na základě hlasování veřejnosti. Konkrétně jde o kategorie: Sportovní auto roku, Motocykl roku a ECOCAR. Sportovních aut pořadatel nominoval 20, motocyklů 17 a aut s ekologickým pohonem dokonce 40, přičemž nominována byly jak limuzíny a SUV, tak užitkové vozy.

Každý návštěvník webu Zlatého volantu, resp. každá unikátní IP adresa, smí hlasovat v každé z kategorií právě jednou. Hlasování bude pro veřejnost přístupné do 21. ledna. Hlasování veřejnosti bude tvořit jednu třetinu přidělených bodů v hlasování dané kategorie odvozenou od počtu hlasujících členů odborné poroty. Pořadatel si vyhrazuje právo nepřidělit body veřejnosti v kategorii, pokud bude mít podezření na manipulace s hlasováním např. využití robotů generujících hlasy pro konkrétního nominanta.

Vítězové všech kategorií budou vyhlášení a odměněni 20. února na slavnostním galavečeru Zlatého volantu v prostoru Pragovka v pražských Vysočanech. „Doufáme v co největší účast motoristické veřejnosti v internetovém hlasování. Jednak proto, aby měly výsledky náležitou váhu, jednak proto, aby se ukázalo, že českým fanouškům záleží na tom, aby byli oceněni ti, kdo mají skutečnou podporu,“ dodává na závěr Jana Svobodová.

Hlasovat můžete na stránkách Zlatyvolant.cz

Příspěvek Zlatý volant spouští hlasování veřejnosti. Fanoušci mohou hlasovat ve dvanácti kategoriích pochází z Autoweb.cz

Kategorie: Zajímavosti

Třetí řada The Grand Tour se blíží. Nabízí se otázka: Bude pro slavné moderátory poslední?

Út, 12/04/2018 - 14:00
https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/11/01_grand_tour-640x360.jpg

Už nějakou dobu se na internetu spekuluje o tom, že třetí řada The Grand Tour bude zároveň řadou poslední. Že prý jsou ti tři moc drazí, a ačkoliv mají svou stálou základnu fanoušků, nové netáhnou. A to je problém, protože Amazon, pod který show patří, je živ hlavně z nových předplatitelů.

Ostatně, na toto téma si moderátoři dělají legraci i v traileru na novou řadu, což vyvolává otázku, jestli jsou to vše jen pomluvy a oni se jich chytili nebo je to fakt a takto nás upozorňují na blížící se konec.

Na klidu fanouškům nepřidává ani fakt, že v tuto chvíli ani není jasné, kolik díků třetí série bude mít. Důležité ale je, že třetí řada vůbec začne a my pro vás máme její trailer. Díky němu víme, že vše bude odpáleno 18. ledna 2019 a bude to velkolepé. Dočkáme se obrovských pickupů, extrémních hyperaut a cestování. Jak také jinak.

Podíváme se do Číny, samozřejmě do Ameriky, ale i do Mongolska, Švédska, do Kolumbie. Aby bylo vše, tak, jak jsme zvyklí, Captain Slow se posadí za volant staré Lancie a své pověsti dostojí i Clarkson. Ten se totiž projede v Lamborghini Urus po zasněžené závodní trati ve tvaru penisu. Jak také jinak… My se těšíme, co vy?

Příspěvek Třetí řada The Grand Tour se blíží. Nabízí se otázka: Bude pro slavné moderátory poslední? pochází z Autoweb.cz

Kategorie: Zajímavosti

Sněhové řetězy u nás a v zahraničí: Mějte je v zimě s sebou, ušetříte si problémy

Út, 12/04/2018 - 12:00
https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/12/titulka-3-640x360.jpg

Nasazování řetězů na kola u auta v oblibě nemá asi nikdo. Není se čeho bát, pokud se nepodcení příprava, tedy vyzkoušet si je alespoň jednou nanečisto. Do kufru se vejdou vždy a například v Rakousku se vyhnete extra tučným pokutám. V horských oblastech je vzhledem k nebezpečí uvíznutí lepší řetězy považovat za povinnou výbavu. „Pokud například v Rakousku řidič sněhovou situaci podcení a zablokuje komunikaci, hrozí mu pokuta až pět tisíc euro,“ varuje Igor Sirota z ÚAMK s tím, že za zimní řetězy lze považovat jen ty kovové. „Ostatní typy často nejsou policií v alpských zemích tolerovány a hrozí vám za jejich užití sankce stejná jako za jízdu bez nich,“ upřesňuje Sirota.

U auta s pohonem všech kol si motoristé musí dát pozor na to, jestli výrobce nenařizuje použití řetězů na obou hnaných nápravách. „Hodně řidičů s těžkými SUV vozy s pohonem 4×4 a kvalitními zimními pneumatikami přestává mít potřebu se řetězy vybavit. Na všechno čtyřkolky rozhodně nestačí. Zabrzdit rozjeté těžké SUV při jízdě z kopce nebo do zatáčky na ujetém či uklouzaném sněhu, je opravdu nebezpečný zážitek. Řetězy doporučuji nejdříve v klidu vyzkoušet na suchu,“ říká Martin Lenfeld z firmy Pewag, jejíž řetězy byly vítězi několika testů. Pro vozidla SUV a to i s pohonem 4×4 je mnohdy těžší sjet na sněhu dolů než vyjet.

Češi si podle něj řetězy také s oblibou mezi sebou půjčují, což nemusí být zrovna bezpečné. „V Rakousku existují specializované půjčovny, u nás to častěji probíhá na úrovni známých a kamarádů, kteří si často půjčí řetěz nevhodný,“ dodává Lenfeld s tím, že je vždy potřeba přesně zjistit typ řetězu podle auta.

Absence sněhových řetězů v případě nehody nebo kolize může hrát také roli ve výplatě pojistného. „Pojišťovna je oprávněna krátit svou náhradu, ale jen tehdy, je-li prokazatelná příčinná souvislost, kdy absence řetězů zapříčiní škodu. Pokud sněhové řetězy při nehodě nehrály roli a škoda by nastala i při optimálním obutí vozidla, pojišťovna své pojistné plnění nekrátí,“ říká Eva Svobodová z UNIQA pojišťovny.

Aby při vyjížďkách za zimními radovánkami neztuhly posádce rysy, je nutné mít kromě řetězů dostatek paliva v nádrži, rozmrazovací olej do zámků, nemrznoucí směs v ostřikovačích, smetáček, zimní rukavice, škrabku na led, pytlík s pískem, lopatku, lano, kanystr s palivem, startovací kabely, baterku a v neposlední řadě teplou deku nebo spacák, náhradní oblečení a autonabíječku na mobil.

Jak je to s řetězy v zahraničí?

Slovensko: Sněhové řetězy mohou být použity pouze v případě, že je dostatek sněhu pro ochranu povrchu vozovky. Při použití musí být namontovány na hnacích kolech. Pokud máte vozidlo s náhonem na všechna kola, řídíte se manuálem k vozidlu.

Rakousko: Použití sněhových řetězů je povoleno, a pokud je u silnice umístěna dopravní značka sněhové řetězy

je nutné je nasadit na každou hnací pneumatiku. Pokud máte vozidlo s náhonem na všechna kola, řídíte se manuálem k vozidlu. Maximální rychlost je pak 50 km/h (v závislosti na doporučení výrobce).

Německo: Použití sněhových řetězů je povoleno a maximální rychlostní limit s nasazenými řetězy je 50 km/h. V horských oblastech je často vyžadováno používání sněhových řetězů pomocí dopravní značky.

Švýcarsko: Sněhové řetězy jsou povinné v oblastech, kde je umístěna dopravní značka. Vozidlo tak musí být vybaveno nejméně na dvou hnacích kolech.

Francie: Sněhové řetězy musí být vybaveno vozidlo na zasněžené silnici v souladu s příslušnou dopravní značkou. Pokuty lze uložit za nedodržení tohoto předpisu. Vozidla s řetězy nesmí překročit 50 km/h.

Itálie: Vozidla vybavená řetězy nesmí překročit 50 km/h.

Příspěvek Sněhové řetězy u nás a v zahraničí: Mějte je v zimě s sebou, ušetříte si problémy pochází z Autoweb.cz

Kategorie: Zajímavosti

Nová Mazda 3 se oficiálně představuje. Přinese revoluční „vznětově benzínový“ motor Skyactiv-X

Út, 12/04/2018 - 10:00
https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/11/00-640x360.jpg

Nová generace Mazdy 3 se v příštím roce chystá na trh a díky představení vozu na autosalonu v Los Angeles již víme, co od vozu můžeme očekávat. Na první pohled je zřejmé, že se se sériovou podobu vozu podařilo udržet velmi blízko loňskému konceptu Kai, některé věci však musely ustoupit požadavkům na praktičnost. Hatchbacku však zůstal však masivní C-sloupek, díky kterému vypadá vůz z profilu trochu disproporčně. K dispozici bude vůz rovněž ve variantě sedan.

Mnohé samozřejmě nejvíce zajímá, co se objeví pod kapotou. Stejně jako nyní budou v nabídce tři atmosférické benzínové čtyřválce Skyactiv-G o objemech 1,5l, 2l a 2,5l – přičemž poslední jmenovaný se do Evropy s největší pravděpodobností nedostane. Příznivci nafty budou moct sáhnout po jednotce Skyactiv-D o objemu 1,8l.

V průběhu roku 2019 navíc přibude nejvíce očekávaná novinka – částečně vznětový benzínový SPCCI motor Skyactiv-X slibující snížení spotřeby o 20% při reálném použití. Motor bude stejně jako vybrané další jednotky doplněn elektromotorem v novém 24 voltovém mild-hybrid systému a bude možné jej vybrat i do vozu s manuální šestistupňovou převodovkou. Alternativní volbou pak bude automat s hydrodynamickým měničem.

Vůz by měl být rovněž dostupný i s pohonem všech 4 kol i-Activ, navíc v kombinaci s technologií G-Vectoring Control Plus, což by mělo pomoci odstranit až 60% ztrát v porovnání s předchozími systémy pohonu všech kol. Horší zprávou je, že nová Mazda 3 přijde o komfortní zavěšení zadních kol multi-link a udělá krok zpět k nápravě s torzní příčkou. V provedení hatchback nabídne vůz 4459mm délky, 1797mm a 1440mm výšku. Sedan je o dvacet centimetrů delší a půl centru vyšší. Obě varianty si přitom zachovávají rozvor 2725mm.

Celá galerie 24

Příspěvek Nová Mazda 3 se oficiálně představuje. Přinese revoluční „vznětově benzínový“ motor Skyactiv-X pochází z Autoweb.cz

Kategorie: Zajímavosti

Máte rádi rychlá auta a krásné ženy? Vychází nový kalendář

Út, 12/04/2018 - 08:00
https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/12/titulka-4-640x360.jpg

ProfiAuto odkrývá dvanáct karet nového kalendáře, jehož lejtmotívem jsou krásné ženy. Je inspirovaný sociálními sítěmi (selfie, fotografie s dlouhou expozicí nebo konvence „follow me“). Každému měsíci jsou přiděleny hashtagy vztažené na projekty a hodnoty, které jsou pro ProfiAuto klíčové.

„Odkaz kalendáře ProfiAuto na rok 2019 je jasný – zachycujeme chvíle ze života značky a ukazujeme iniciativy, ve kterých se během dvanácti měsíců angažujeme. V projektu jsme vsadili na formát zažitý v sociálních sítích. Naše profily na Facebooku či Instagram ukazují, že v tomto prostředí se cítíme dobře. Díky každodenní otevřené komunikaci jsme blízko našim fanouškům“, říká Jindřich Krejčí, ředitel projektu ProfiAuto CZ a SK.

Celá galerie 4

Příspěvek Máte rádi rychlá auta a krásné ženy? Vychází nový kalendář pochází z Autoweb.cz

Kategorie: Zajímavosti

Nový Ford Mustang Shelby GT500 uvidíme v Detroitu. Bude mít nejméně 650 koní

Út, 12/04/2018 - 06:00
https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/11/shelbygt500_2020-640x360.jpg

Spekulace o vývoji další generace ikonického muscle caru Shelby GT500 jsou samozřejmostí od představení poslední generace Fordu Mustang. Šestá generace vstoupila do výroby už v roce 2014 a oslavila padesáté výročí od uvedení prvního Mustangu na trh.

Minulý rok prošel Mustang na první pohled viditelnou modernizací, z níž bude nový Shelby Mustang vycházet. Podle nepotvrzených domněnek měl vidlicový osmiválec s kompresorem přesahovat nejvyšší výkon 700 koní, ale poslední informace zaznívající přímo z Fordu hovoří následovně: „Shelby GT500 bude mít více než 650 koní.“

Po vzoru téměř všech moderních sportovních aut bude osmiválec spojený s rychlou sedmistupňovou dvojkovou převodovkou. Opravdové puristy bohužel čeká zklamání, protože výrobce pravděpodobně nepoužije jejich oblíbený manuál.

Určitě se netrpělivě čekáte, kdy a kde bude nový Shelby GT500 odhalen světu. Oficiální debut je naplánovaný na 14. ledna 2019 na výstavě North American International Auto Show (NAIAS).

Příspěvek Nový Ford Mustang Shelby GT500 uvidíme v Detroitu. Bude mít nejméně 650 koní pochází z Autoweb.cz

Kategorie: Zajímavosti

Zastavování prchajících zlodějů motorek pohledem právníka

Po, 12/03/2018 - 14:00
https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/12/titulka-1-640x360.jpg

Diskutovanou a rozebíranou pointou pak bylo, jakým způsobem je vůbec možné zastavit prchajícího řidiče motorky, protože každý zásah nebo intervence do jeho řízení nebo kontakt s ním velmi pravděpodobně skončí pádem se všemi riziky na zdraví a/nebo život s tím souvisejícími. Pokud jste můj článek nečetli, vyjádřil jsem svůj názor, podle kterého by následky za zásah proti takovému řidiči motorky měl v zásadě nést řidič sám, protože se všanc takovému riziku dal dobrovolně a odpovědnost by pak měla být na něm.


Ujíždění na motorce a odpovědnost za následky pohledem nezávislého právníka

Protože sám na motorce každý den jezdím a tuto problematiku pravidelně sleduji i v zahraničí, dostal jsem se k článkům, které pojednávaly o velkém množství krádeží motorek a skútrů v Londýně s tím, že se tam motorky a skútry kradou ve velkém, některé zločinecké skupiny se na to specializují atd. Jak jsem z těch článků pochopil, je to pro hlavní město Velké Británie velký problém.

Jak jsem dále porozuměl, situace se dostala tak daleko, že místní policie má specializované jednotky zaměřené na předcházení takovým krádežím a na pronásledování a pátrání po takových pachatelích. Minulý týden jsem ovšem shlédl video, které ukazuje, že místní policie rukavičky odhodila úplně.

Z videa, které je výběrem některých policejních záznamů, je patrné, že tamní policisté už zloděje jen nepronásledují, ale také je cíleně a jako součást policejní taktiky z těch motorek a skútrů „sundávají“. Z článku vyplývá, že se jedná o speciálně proškolené policisty, kteří ten manévr mají patrně natrénovaný tak, aby minimalizovali riziko vzniklé tím, když auto srazí motorku. Faktem je ale, že tato policejní taktika přímé sražení zahrnuje a je vytvořena právě k tomuto účelu. Jak patrno, zloději nebo jejich spolujezdci kolikrát ani nemají helmu, a přesto jdou k zemi.

Nikdo určitě nepochybuje o tom, že to pro ty zloděje představuje riziko, ale efektivní to rozhodně je. O to překvapivější je to, že se tak děje ve Velké Británii, která se zdá být jinak všemi druhy korektnosti dost infikovaná (mezi které obvykle patří i obavy z ublížení tomu, kdo se dobrovolně v riziko takového ublížení vydal např. svým protiprávním jednáním). Asi je zdejší situace tak neudržitelná, že veřejné mínění pochopilo, že tento typ ohleduplnosti vůči pachatelům trestných činů nefunguje.

Každý ať si samozřejmě udělá vlastní názor, nicméně velmi dobře to zapadá do diskuse, která se vedla pod mým shora uvedeným článkem. Je samozřejmě otázka, za jakých podmínek je takové jednání přiměřené. V tom videu shora se jedná jednoznačně o pachatele trestných činů krádeže. Jestli tamní policie postupuje obdobně i vůči těm, kdo „prostě jen nezastaví“, protože jeli rychle, nemají řidičské oprávnění, jsou pod vlivem alkoholu atd., nevím, nicméně vůči těm zlodějům si servítky neberou.

I v našich podmínkách se občas objeví případ prchajícího zloděje motorky a je pravda, že zákon o Policii České republiky zná jako donucovací prostředek „vytlačování vozidlem“, takže obecně by to nebylo vyloučené ani u nás. Pokud to nevyvolává právní pochybnosti z hlediska přiměřenosti v UK, možná by nemuselo ani u nás. Nechci tím tvrdit, že hned tleskám každému sraženému zloději motorky, ale je zjevné, že i v tak konzistentní právní kultuře, jaká platí v UK, je takový postup aplikován.

Příspěvek Zastavování prchajících zlodějů motorek pohledem právníka pochází z Autoweb.cz

Kategorie: Zajímavosti

Zimní pneumatiky v zahraničí: Kde všude musíte mít „zimáky“, abyste nedostali pokutu?

Po, 12/03/2018 - 12:00
https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/12/titulka-2-640x360.jpg

V České republice novela silničního zákona z roku 2011 ukládá povinnost používat zimní pneumatiky v období od 1. listopadu do 31. března v případě, že se na komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu a ledu nebo námraza, případně pokud lze takovou situaci během jízdy vzhledem k aktuálním povětrnostním podmínkám předpokládat.

Zimním pneumatikám se potom řidiči v žádném případě nevyhnou při jízdě po úsecích označených dopravní značkou „Zimní výbava“. Bez nich v tomto období, ale paradoxně i v teplém počasí hrozí bloková pokuta do výše 2.000,- Kč.


Letní pneumatiky v zimě, zimní pneumatiky v létě: Co na to pojišťovna?

Předpisy pro používání zimních pneumatik se v Evropě významně liší. Žádná pravidla je neupravují například na Islandu, ve Spojeném království, Irsku, Dánsku, Belgii, Nizozemsku, na Ukrajině nebo Kypru.

Naopak povinné pro všechny vozidla jsou zimní pneumatiky v určitém pevně stanovaném období a na všech cestách – bez ohledu na aktuální povětrnostní podmínky – v zemích jako je Norsko, Finsko, Rusko, Bělorusko, Chorvatsko, Bosna a Hercegovina, Makedonie a Slovinsko.

 

Příspěvek Zimní pneumatiky v zahraničí: Kde všude musíte mít „zimáky“, abyste nedostali pokutu? pochází z Autoweb.cz

Kategorie: Zajímavosti

Mercedes-AMG GT 4dveřové kupé přijíždí do Česka. V základu stojí téměř 2,5 milionu

Po, 12/03/2018 - 10:00
https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/12/titulka-640x360.jpg

Oficiální prodej luxusního modelu začíná v České republice v sobotu 1. prosince 2018. O novinku v nabídce stuttgartské značky je mezi znalci rychlých vozů enormní zájem, první čeští zákazníci již složili zálohy a objednávali automobil, aniž by ho fyzicky viděli.

Jedná se o třetí vozidlo, vyvinuté v režii značky Mercedes-AMG. Kombinuje přesvědčivou dynamiku dvoudveřového sportovního vozu AMG GT na závodním okruhu s nejvyšší úrovní praktičnosti pro každodenní provoz. Na jeho konstrukci jsou ve vysoké míře využity exkluzivní materiály jako hliník nebo uhlíkové kompozity.

K pohonu si lze vybrat motor V8 4,0 litru Biturbo ve dvou verzích s výkonem 430 kW (585 k) nebo 470 kW (639 k), anebo řadový šestiválec 3,0 litru s turbodmychadlem a elektricky poháněným dmychadlem ve dvou verzích s výkonem 270 kW (367 k) nebo 320 kW (435 k). Generátor EQ-Boost s funkcí spouštěče poskytuje navíc 16 kW (22 k), resp. 250 N.m.

Ve všech případech je vůz vybaven unikátním pohonem všech kol Performance 4MATIC+ a devítistupňovou převodovkou Speedshift, u osmiválců MCT, u šestiválců TCT. Nejvyšší rychlost se podle zvolené pohonné jednotky pohybuje mezi 270 a 315 km/h.

Vůz ve verzi GT 63 S 4MATIC+ dosáhl letos na podzim na slavném okruhu Nürburgring oficiálně naměřeného času 7:25:41 a stal se tak nejrychlejším čtyřmístným vozem, jaký kdy tzv. Severní smyčku projel. Za volantem při rekordní jízdě 470kW osmiválcového exempláře seděl vývojář AMG a bývalý závodní jezdec Demian Schaffert a sériové provedení vozu bylo na místě zaznamenáno notářem včetně za příplatek běžně dostupných pneumatik Michelin Pilot Sport Cup2.

Příspěvek Mercedes-AMG GT 4dveřové kupé přijíždí do Česka. V základu stojí téměř 2,5 milionu pochází z Autoweb.cz

Kategorie: Zajímavosti

Nástupce Porsche 918 Spyder to nebude mít lehké. Musí zvládnout Nürburgring za 6:30 min.

Po, 12/03/2018 - 08:00
https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/12/porsche_918_spyder_25-640x360.jpg

Už je to více než pět let od chvíle, kdy se na Frankfurt Motor Show v září 2013 oficiálně představila produkční podoba hybridního hypersportu Porsche 918 Spyder. Nástupce oblíbené Carrery GT poháněl vidlicový osmiválec v kombinaci s dvojicí elektromotorů.

Porsche začíná odhalovat první informace o připravovaném nástupci, který se s největší pravděpodobností zařadí k nejrychlejším sériově vyráběným autům na světě. Frank-Steffen Walliser, ředitel Porsche Motorsport, magazínu Top Gear odhalil jeden z nejdůležitějších cílů pro úspěšný vývoj.

„Nové auto musí zvládnout Nürburgring za 6 minut a 30 sekund“, řekl. K sebevědomému cíli má však značka dobře nakročeno. Hypersport 918 Spyder tehdy obkroužil slavný okruh za 6 minut a 57 sekund a v současnosti sedí na trůnu upravené Porsche 911 GT2 RS s časem 6 minut a 40,3 sekundy.

Zlepšit čas o dalších přibližně 10 vteřin by tedy Porsche mohlo zvládnout. Důkazem může být závodní prototyp 919 Hybrid EVO. Ten před několika měsíci objel okruh za čas 5:19.54, s nímž po dlouhých desetiletích překonal legendární jízdu Stefana Bellofa a drží tak absolutní rekord. Ten jej zajel v roce 1983 se závodním Porsche 956.

Příspěvek Nástupce Porsche 918 Spyder to nebude mít lehké. Musí zvládnout Nürburgring za 6:30 min. pochází z Autoweb.cz

Kategorie: Zajímavosti