Agregátor zdrojů

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

idnes - 6 hodin 40 min zpět
Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus vznikl, znamená pro automobilky jen těžkou hlavu a malé výdělky. Brexit je poslední kapka.
Kategorie: Zajímavosti

VIDEO: Kolik Ameriky stihne zneuctít hybridní toyota za 60 sekund?

idnes - 6 hodin 40 min zpět
Spot propagující novou Toyotu Corolla vypadá na první pohled naprosto nevinně. Nejednomu Američanovi se z něj ale patrně udělá rudo před očima. Ani v Německu nebudou mít radost a japonská automobilka vystřelí i do řad progresivistů. To vše stihne s humorem, během pouhé minuty, a navíc způsobem, kdy nikdo nemůže říct ani popel.
Kategorie: Zajímavosti

Peugeot 108 1.0 VTi TOP!: Palivo jenom usrkává (test spotřeby)

AutoWeb - Út, 02/19/2019 - 14:00

Stoosmička od Peugeotu se vedle svých miniaturních rozměrů, které přijdou vhod hlavně při parkování ve městě a proplétání úzkými uličkami, vyznačuje ještě jednou skvělou vlastností – malým a úsporným motorem.

Atmosféricky plněný řadový tříválec o objemu jednoho litru absolutním výkonem neoslní jako konkurenční přeplňované jednotky o stejném objemu, které ovšem běžně nacházejí uplatnění spíš ve vozech o třídu či dvě vyšší, do malého městského auta se ovšem vyloženě hodí. Nemáte tu pocit, že vás prodejce okradl o jeden válec jako v případě downsizovaného rodinného kombíku. Tady downsizing nastal na počátku a přirozeně. Do malého auta přece malý motor patří.

Zdroj: Autoweb.cz

S atmosférickou jednotkou musíte místy hodně pracovat, což v praxi znamená vytáčení do výšin, abyste do tří spalovacích prostorů o objemu plechovky limonády dostali co největší množství vzduchu s palivem, třeba když chcete rychle vystřelit od semaforu nebo se hbitě zařadit do vedlejšího pruhu. Nicméně výkyvy ve spotřebě nejsou tak znatelné jako v případě přeplňovaných motorů. A po většinu času stejně budete plynový pedál jenom lechtat.

Spotřebu v městském provozu jsem zvlášť neměřil a místo toho vycházím z dlouhodobého průměru, jelikož tohle číslo má po najetých ? ??? km mnohem větší vypovídací hodnotu. Dlouhodobý průměr se ustáleně drží na hodnotě 6,4 litru. Důležité je podotknout, že převážně v podzimním a zimním provozu, který znamená mnoho studených startů a většinou na krátké vzdálenosti v jednotkách, maximálně nižších desítkách kilometrů. Pro motor přesně ten nejméně vhodný režim. Špatný výsledek to tedy rozhodně není.

Zdroj: Autoweb.cz

Naopak dálniční a okreskovou spotřebu bylo třeba změřit, což probíhalo s motorem zahřátým na provozní teplotu po 30 minutách jízdy po městě. Ze spotřebičů na palubě byla zapnuta klimatizace a teplota ventilace nastavena na standardních 22 stupňů. Jízda probíhala na 62 km dlouhé testovací trase dálnice D6, která vede oběma směry, takže eliminuje případné znevýhodnění trasy vlivem terénního profilu.

Aktuální povětrnostní podmínky měly následující parametry: Kurs větru 250 stupňů (tedy mírně proti a cestou nazpět do zad), rychlost větru 12 uzlů (22,22 km/h), teplota vzduchu 1 °C a rosný bod –5 °C. Nic jsem nepodcenil a zavolal si na Leteckou informační službu ruzyňského letiště.

Zdroj: Autoweb.cz

Vyšší spotřeba se může projevit při delších cestách rychlejším tempem, typicky na dálnici, pro kterou nejsou krátké převody pouze pětistupňové manuální skříně uzpůsobené. Alespoň teoreticky. Při ustálených 135 km/h, které podle GPS odpovídají 129 km/h, točí motor kolem 3 750 ot./min. V praxi se ovšem žádné tornádo v nádrži naštěstí neděje. Za těchto podmínek se motor spokojí s 6,4 l/100 km.

Na okresních silnicích s nižším rychlostním limitem potom spotřeba pochopitelně ještě klesne. Při ustálené stovce kilometrů za hodinu si motor řekne o 4,2 litru benzinu. Ovšem za předpokladu, že vůbec nepředjíždíte a vesnic je cestou pomálu. Vyloženě stylem „na klobouka“ osmdesátkou spotřeba klesne na vyloženě naftových 3,3 litru. Pro pár ušetřených deci ale budete ostatním řidičům hodně lézt na nervy.

Kategorie: Zajímavosti

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

idnes - Út, 02/19/2019 - 14:00
Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník požadoval odškodnění za koupi vozidla na naftový pohon se softwarem, který sloužil k manipulaci s emisemi.
Kategorie: Zajímavosti

Závody ve sprintu na zpomalených záběrech. Tohle často neuvidíte

AutoWeb - Út, 02/19/2019 - 12:00

Závodění ve sprintu, ve světě známé jako „drag racing“, je mnohými automobilovými nadšenci považované za divácky nezajímavé a hlavně jednoduché jako facka. Jenže pokud zapomeneme na komické sprinty, s nimiž se v Čechách setkáváme hlavně na letištních tuningových srazech, je závodění v téhle kategorii docela věda.

Sprintování se těší velké oblibě hlavně ve Spojených státech amerických a není divu, že tam existuje mnoho profesionálních týmů, které se jej účastní. Soutěží se však účastní i amatéři, jejichž auta i přes menší zázemí dosahují výkonů o stovkách až tisících koní. S takovou silou pak závody na čtvrt míle (přibližně 402 metrů) trvají jen přibližně 5 až 10 vteřin a jsou řidičsky extrémně náročné.

Během tohoto krátkého okamžiku se s autem odehrávají věci, které většina diváků jen těžko postřehne. Nadšenci z 1320video se rozhodli sestříhat kompilaci zpomalených záběrů, na nichž je krásně vidět chování auta při ostré akceleraci. Nejčastěji se pak jedná o shrnuté pneumatiky hnací nápravy, jejichž konstrukce se hroutí pod masivním točivým momentem.

Kategorie: Zajímavosti

Průzkum trhu: Chceme auta se silnějším motorem, automat mají raději muži

AutoWeb - Út, 02/19/2019 - 10:00

Ženy i muži mají z logiky věci různý pohled na život, v případě aut se ale stále více potkávají v názorech. Ženy totiž stejně jako muži upřednostňují silnější motory. Muži ale častěji vybírají vozy v dieselu a více využívají komfortních prvků výbavy, ať už jde o automatickou převodovku, tempomat či vyhřívané sedačky.

Ženy jsou více věrné manuální převodovce v benzínu a více hledí na bezpečnostní prvky a to, k čemu automobil potřebují. Pro rodinu volí vozy s větším zavazadlovým prostorem a isofixy, jako svobodné naopak častěji zvolí menší vůz. Vyplynulo to ze statistiky prodeje největšího prodejce ojetých automobilů AAA AUTO.

„Dnešní moderní doba postupně maže rozdíly v preferencích prvků výbavy, které preferují ženy nebo muži. Zatímco pět let zpátky ještě ženy upřednostňovaly malé vozy v motorizaci 1,2 litru, dnes volí stejně jako muži nejčastěji dvoulitrové motory. Rozdíly tu jsou ale stále. Muži více využívají komfortních prvků výbavy, ženy hledí na bezpečnost a praktické využití,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, kam patří značka AAA AUTO.

Automatická převodovka je spíše výsadou mužů, u kterých se za posledních 5 let zájem téměř zdvojnásobil. U žen byl nárůst jen třetinový. Něžnější pohlaví preferuje mladší vozy s nižším nájezdem, což ještě pět let zpátky bylo naopak.

V popularitě značek jednoznačně vede u mužů i žen Škodovka. Muži volí v 13% model Octavia, u žen vede s 11% Fabia. 50,1 % mužů preferuje vůz v dieselu a 49,6 % v benzínu. Ženy naopak upřednostňují z 59,8 % benzín a v posledních několika měsících se více zajímají i o alternativní pohony, protože v případě menších automobilů jsou šetrnější při popojíždění po městě. V případě karoserie vedou u mužů kombi (31 %), hatchback (29 %) a MPV (12 %), u žen pak hatchback (41 %), kombi (24 %) a SUV (14 %).

Kategorie: Zajímavosti

Také Honda utíká z Británie. Výroba Civicu se přesune

idnes - Út, 02/19/2019 - 09:15
Japonská automobilka Honda Motor na mimořádné tiskové konferenci oznámila, že v roce 2021 plánuje uzavřít svou továrnu v britském městě Swindon. Bude to znamenat zánik zhruba 3500 pracovních míst.
Kategorie: Zajímavosti

Lamborghini Urus jako drsný pick-up vypadá úžasně. Tohle musíte vyrobit!

AutoWeb - Út, 02/19/2019 - 08:00

Na Lamborghini Urus se dá nahlížet různě. Někteří jej považují za první supersportovní SUV a pějí na něj chvalozpěvy, jiní Urus považují za ústupek trhu, který v portfoliu značky vyrábějící nejdrsnější supersporty nemá co pohledávat.

Té druhé skupině by možná mohl trochu vylepšit náladu render estonského grafika Raina Priska, který Lamborghini Urus proměnil v opravdu tvrďácký pick-up. S jediným párem dveří se tahle vizualizace vlastně dost přibližuje klasickým Lamborghini, jen ten motor stále není na správném místě.

Kategorie: Zajímavosti

Naučit mámu driftovat? V ostrém bavoráku žádný problém

AutoWeb - Út, 02/19/2019 - 06:00

Seznamte se s britským novinářem Matem Watsonem, na kterém je nejzajímavější jeho maminka. Sedmdesátiletá dáma sice na první pohled vypadá, že o víkendech plete a peče bábovku, ale zdání klame. Matova maminka si užívá života, a hlavně se od svého syna čas od času nechá uvrtat do hodně zajímavých automobilových aktivit. A ne, jízdu do obchodního centra za slevami tím fakt nemyslíme. Tahle dáma by vám totiž třeba na sprintu natrhla zadek. A to jako fakt.

Ale dnes nebudeme řešit její úspěchy na sprintech, ale její pokusy o drifty. Mat se totiž rozhodl, že ji naučí driftovat. Nejprve ji v BMW M2 Competition ukázal, co od ní chce. Přiznáváme, že nám ji chvilku bylo líto, protože nevypadalo, že jí je úplně dobře. Ale přiznáme se, že ani nám občas na sedadle spolujezdce nebývá nejlépe. Místo za volantem je mnohem lepší.

Dokonce se v první chvíli vyjádřila, že byla k smrti vyděšená. Když ji Mat oznámil, že teď je řada na ni, chvíli byla zaseklá a následně řekla, že si nemyslí, že je to dobrý nápad, protože jí to určitě nepůjde, tudíž to bude nudná podívaná. A víte co? Moc se spletla! Mat ji posadil do BMW M4 Competition, které má automatickou převodovku, takže je pro ni příjemnější a vedle ní usadil profesionálního učitele driftování. První, co se musela naučit, byly donuty.

A víte, vy co, jakkoliv to vypadá jako hloupé točení se dokola, není to tak. Chvilku ji tak trvalo, než pochopila, co se od ní žádá, ale během pár minut ukázala lepší donuty než zvládá většina mladých kluků ve starých BMW. A navíc se u toho na konci tvářila jako starý mazák. K driftu má už jen kousek a něco nám říká, že to bude po donutech další krok. Hezká práce!

Kategorie: Zajímavosti

Audi znovu vyrazilo na kopec, namísto skoků (ne)byl na pořadu dne sjezd

AutoWeb - Út, 02/19/2019 - 05:30

Pamětníci a příznivci značky si možná pamatují, jak v roce 1986 vyjelo Audi na skokanský můstek s modelem 100, aby prezentovalo výhody pohonu quattro. Později došlo k podobným počinům a ten posladní lze také zařadit mezi zimní kratochvíle, nicméně namísto skokanského můstku se musíme přesunout na sjezdovku. I když směr je, podle očekávání opačný, než říká logika lyžařského sportu.

Značka Audi totiž vyslala na konci ledna technický prototyp svého prvního elektricky poháněného SUV na legendární sjezdovku Streif, kde v tradičním závodě ve sjezdovém lyžování „Hahnenkamm-Rennen“ bojují o vítězství nejlepší lyžaři světa. Úsek „Mausefalle“, který je se sklonem 85 procent nejstrmější částí ohromující sjezdovky, vyjel nahoru speciálně vybavený prototyp Audi e-tron.

„Již v uplynulém roce jsme extrémními akcemi s modelem Audi e-tron ukázali, jak se elektrické SUV osvědčuje ve zkouškách ohněm. Prototyp Audi e-tron zvládl největší výzvy na Pikes Peaku, na solné pláni v Namibii nebo v berlínské vysokonapěťové zkušebně,“ říká Peter Oberndorfer, vedoucí komunikace v oblasti produkt a technologie. „Při senzačním výjezdu po ,Mausefalle‘ jsme znovu zkoumali limity a ukázali, co je technicky realizovatelné s technologií quattro v elektromobilu.“

„Mausefalle“ je se sklonem až 85 procent nejstrmějším úsekem proslulé sjezdovky Streif v Kitzbühelu. Pro jeho zdolání využil technický prototyp Audi e-tron speciální pohon quattro se dvěma elektromotory na zadní nápravě a jedním elektromotorem na přední nápravě. Technický prototyp díky tomu dosahuje celkového nejvyššího výkonu až 370 kW a točivého momentu na kolech 8920 N.m. Tím byl zaručen dostatečný výkon pro mimořádné stoupání. Technici Audi navíc přizpůsobili speciálním podmínkám na sjezdovce Streif software pro řízení točivého momentu a rozdělování hnací síly mezi jednotlivá kola. Potřebnou adhezi na sněhu a ledu zajistily 19″ pneumatiky s hroty, které byly vyrobeny speciálně pro tuto zkušební jízdu.

Kategorie: Zajímavosti

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

idnes - Po, 02/18/2019 - 20:30
Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega a Triglav. V žalobě, kterou v pondělí 18. února začal projednávat středočeský krajský soud, tvrdí, že je firma vyrobila na základě jeho návrhů. Škoda jeho tvrzení odmítá.
Kategorie: Zajímavosti

Žebříčku nejméně spolehlivých aut vévodí v Británii Tesla S

idnes - Po, 02/18/2019 - 15:27
Jen polovina exemplářů daného modelu neměla za poslední rok nějaký technický problém. Takové hodnocení si odnesla Tesla Model S z hodnocení čtenářů britského magazínu What Car? V žebříčku deseti nejméně spolehlivých aut je také dva Peugeoty a co by mělo výrobce hlavně varovat, hned čtyři vozy koncernu Jaguar Land Rover.
Kategorie: Zajímavosti

Honda odhaluje interiér modelu Urban EV Concept. Má „televize“ větší než Mercedes

AutoWeb - Po, 02/18/2019 - 14:00

Provedení interiéru má za cíl vytvořit vřelou a příjemnou atmosféru a je inspirováno modelem Urban EV Concept, který byl představen na frankfurtském autosalonu v roce 2017.

Na fotografii je patrné místo řidiče, kterému dominuje přístrojová deska na celou šířku vozu s čistými designovými prvky a intuitivní technologií zaměřenou na podporu uživatele.

Prototyp elektromobilu bude představen 5. března 2019 na ženevském autosalonu.

Zdroj: Honda
Kategorie: Zajímavosti

Každý třetí majitel psa jej nechává v autě na volno. Ohrožuje sebe i ostatní účastníky provozu

AutoWeb - Po, 02/18/2019 - 12:00

Nový průzkum, realizovaný na objednávku Fordu, ukázal, že 32 procent řidičů, kteří mají psa, ho v autě nechává na volno. V mnoha zemích přitom zákon vyžaduje, aby bylo zvíře při převozu v autě zabezpečeno. Je to bezpečnější nejen pro samotná zvířata, ale i pro osádku vozu a další účastníky provozu.

Konstruktér Fordu Rene Berns myslel při navrhování nového Focusu kombi na svého tříletého australského ovčáka Emila a přispěl díky tomu ke vzniku automobilu, v němž mohou zvířata cestovat bezpečněji. Do nového Focusu kombi se vejde i ta největší přepravka na psy, jaká je na trhu k dostání. Může v něm pohodlně cestovat třeba irský vlkodav, patřící mezi nejvyšší psí plemena.

Z respondentů, kteří v průzkumu přiznali, že psy v autě nezabezpečují, uvedlo 32 procent jako důvod, že zvířatům se to nelíbí; 31 procent to na kratších cestách nepovažuje za nutné a 14 procent nemá na psí přepravku v autě místo.

Šestadvacet procent z řidičů, kteří vozí zvíře na volno, připustilo, že pes někdy vystrkuje hlavu z okna. Některým se už stalo, že pes z okna vyskočil, což v několika případech vedlo k jeho zranění nebo k smrti. Lidé se přiznali i k tomu, že kvůli psovi v autě bourali, že jim pes zapnul blinkry, překážel ve výhledu či pokousal spolucestující.

Převoz nezabezpečeného zvířete může být pro pojišťovnu důvodem ke krácení či odmítnutí plnění v případě nehody. Při nárazu v rychlosti 40 km/h je nezabezpečené zvíře mrštěno vpřed takovou silou, že se jeho hmotnost zvětší až čtyřicetkrát.

Všechny tyto informace jsou přitom mimořádně zajímavé i pro české motoristy. Statistiky totiž ukazují, že Češi jsou jednoznačně národem pejskařů. Údaje z internetového statistického serveruwww.statista.com potvrzují, že Česká republika je v procentu domácností vlastnících alespoň jednoho psa na druhém místě v Evropě (Rumunsko 46 procent, Česká republika 41 procent, Polsko 38 procent).

Zdroj: Ford

Je přitom zajímavé, že třeba naši německy mluvící sousedé si na psy příliš nepotrpí. V Německu je pes členem jen 18 procent domácností a v Rakousku, které celou statistiku uzavírá, dokonce pouhých 12 procent.

Rene se svým týmem, jenž sídlí v Kolíně nad Rýnem, navrhl tři opatření, která zvětšila využitelný prostor v zádi Focusu kombi: stlačení pěnové vrstvy stropní výplně, úpravu délky šroubů držících závěsy pátých dveří a změnu tvaru vstupního otvoru.

Prohlédněte si fotogalerii
Celá galerie 3
Kategorie: Zajímavosti

Goodyear představuje novou řadu pneu Eagle F1 SuperSport pro silnici i okruhy

AutoWeb - Po, 02/18/2019 - 10:00
  • Nová řada přináší tři různé typy pneumatik s označením SuperSport, SuperSport R a SuperSport RS
  • Nové technologie umožnily podstatné zlepšení brzdné dráhy a rychlosti na okruhu
  • Nová řada je určena pro rostoucí trh v segmentu vysoce výkonných pneumatik (UHP)

Pneumatiky Eagle F1 SuperSport vycházejí ze závodních zkušeností značky Goodyear a poskytují díky tomu vynikající úroveň přilnavosti a ovladatelnosti. Citlivé změny směru zajišťuje masivní uzavřený vnější dezén na rameni pneumatik; ovladatelnost pneumatik dále zlepšuje také jejich mimořádně tuhá bočnice, a to bez znatelnějšího omezení pohodlí při jízdě. Ačkoli primárně Goodyear nové pneumatiky vyvíjel pro podmínky suchého povrchu, inovativně pojal i jejich chování za mokra. K tomuto účelu využil kombinaci různých směsí s rozložením ve tvaru

U: zatímco vnější část běhounu je tvořena směsí optimalizovanou na provoz na suchém povrchu, bloky ve střední části pneumatiky jsou vyrobeny ze směsi vyladěné na podmínky mokré vozovky. Díky tomu mohou řidiči pořádně dupnout na plyn v zatáčkách na suché vozovce, a přitom mít stále spoleh na výjimečnou brzdnou účinnost pneumatik na mokru.

Celkem 25 skladových položek Eagle F1 SuperSport s průměrem od 18 do 21 palců, šířkou 205 až 305 milimetrů a bočním profilem 45 až 30 Goodyear uvede na trh během února a března. Eagle F1 SuperSport je určena pro silnější hatchbacky typu Volkswagen Golf GTI, silné sedany včetně BMW M3 a Mercedes-AMG C63 a standardní supersportovní vozy jako Porsche 911 Turbo.

Zdroj: Goodyear

Eagle F1 SuperSport R přináší ještě větší přilnavost a přesnost řízení na dráze i mimo ni. Ke zvýšení přilnavosti přispěla směs s vysokým koeficientem tření, která poskytuje výjimečný záběr na suchém povrchu. Vynikající stabilitu v zatáčkách zajišťují spojníky ve vnitřních drážkách běhounu, které omezují deformaci bloků běhounu působením extrémních sil v zatáčkách.

Přesnost řízení a zpětnou vazbu zlepšuje optimalizace jízdní stopy a následné rovnoměrnější rozložení tlaku v pneumatice. Deset rozměrů pneumatik Eagle F1 SuperSport R s průměrem od 18” do 21”, šířkou od 205 do 305 milimetrů a bočním profilem od 25 do 40 bude Goodyear uvádět na trh postupně během února a března. Eagle F1 SuperSport R jsou určeny hlavně pro modely typu Volkswagen Golf GTI Clubsport, BMW M4 CS a Porsche 911 GT3.

Eagle F1 SuperSport RS mají ze všech pneumatik značky Goodyear zatím nejzávodnější charakter, jejich konstrukce je předurčuje pro zdolávání rekordů na závodní dráze, nadále však zůstávají použitelné i pro jízdu po silnici. Vysoce specializovaná sportovní směs jim zajišťuje vrcholnou přilnavost a výkonnost na suchém povrchu. Goodyear je ve dvou rozměrech – 265/35 ZR20 a 325/30 ZR21 – uvede na trh během března.

Kategorie: Zajímavosti

Zlaté oko 2018 jde do finále. Tohle je 10 nejpovedenějších motoristických fotografií

AutoWeb - Po, 02/18/2019 - 08:00

„Počet přihlášených snímků je podobný jako v loňském roce, ale výběr těch nejlepších byl tentokrát ještě náročnější, protože jsme do soutěže obdrželi daleko víc opravdu povedených fotografií,“ říká fotograf a art director pořadatelské agentury Pozitif a zároveň předseda poroty Zlatého oka Jan Liščák. „Preference jednotlivých porotců se od sebe mírně lišily, což dokládá vysokou průměrnou kvalitu přihlášených snímků. Nakonec ale nebyl problém najít shodu a ani ohledně vítězné fotografie nepanovaly větší spory,“ dodává. Loňský ročník vyhrála poprvé v historii soutěže portrétní, nikoli sportovní, fotografie. Snímek mladého fotografa Jana Stárka zachytil hvězdu silničních motocyklů Valentina Rossiho. Podle Liščáka tentokrát zvítězila akce.

Mezi finalisty je několik fotografů, kteří Zlaté oko již v minulosti vyhráli. Marián Chytka v roce 2014, Jiří Křenek v letech 2015 a 2016, Marek Paulíček v letech 2008 a 2009. Výběr finálových fotek je co do disciplín a prostředí pestrý. Najdeme zde fotografie z pouští, okruhů, ze zasněžené rally trati, dokonce i z vodní hladiny, černobílý portrét závodníka, létající štěrk.

„Složka s fotkami Zlatého volantu byla poučením nepodléhat dojmům. V denní záplavě obrazových informací žije člověk v pocitu, že už nejde fotografií překvapit. Je krásné zjistit, kolik fotografů vás dokáže rezolutně vyvést z omylu,“ okomentoval soutěž produktový specialista firmy Canon Pavel Šerý, jeden z členů poroty. Kompletní galerie přihlášených fotografií je k vidění ZDE, stejně jako vítězné snímky minulých ročníků.

Prohlédněte si fotogalerii
Celá galerie 10
Kategorie: Zajímavosti

Honda řeší kuriózní svolávací akci. Její auto nesnáší obyčejný šampon

AutoWeb - Po, 02/18/2019 - 06:00

Co naplat, svolávačky dnes nejsou žádnou výjimkou a někdy se řeší opravdové maličkosti. Tento případ, který se týká amerického modelu Ridgeline, ale jako drobnost pouze vypadá. Třebaže se zdá úsměvné, že by vůz musel do servisu kvůli nebezpečí plynoucích z používání šamponů, hrozba je v tomto případě reálná a relativně významná.

Nejde o to, že by saponáty mohly poškodit lak vozu. Problém je naopak mnohem hlubší – voda při mytí může zatéct až ke konektorům palivové pumpy, které mohou v důsledku působení šamponu s kyselým PH snadněji zkorodovat, čímž se zvyšuje riziko vzplanutí vozu.

Čerpadlo je tak potřeba osadit novým krytem, který je před působením kyselin ochrání. Ke kontrole se chystá téměř 107 tisíc vozů.

Kategorie: Zajímavosti

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

idnes - Po, 02/18/2019 - 00:00
Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme. Důvod je jednoduchý: kromě toho, že tvoří jen malou část prodejů, je výroba dražší a výdělky menší.
Kategorie: Zajímavosti

Autofotka týdne: Krása motorsportu v obrazech českých mistrů

idnes - Ne, 02/17/2019 - 00:00
Čtrnáctý ročník fotografické soutěže Zlaté oko, v rámci které jsou oceňovány nejlepší snímky z oblasti motoristického sportu a motorismu, zná své finalisty pro rok 2018. Vítězný snímek je v tuto chvíli tajný. Pouze na iDNES.cz můžete vidět finálovou desítku fotek plus dalších deset snímků, které do finále nepostoupily jen o kousek.
Kategorie: Zajímavosti