Agregátor zdrojů

Renault Megane R.S. Trophy R je nejrychlejší předokolka na Nürburgringu. Je rychlá jako Bugatti Veyron!

AutoWeb - 1 hodina 57 min zpět

Snaha automobilek dosahovat stále rychlejších časů na slavných závodních okruzích slouží jako marketingová páka na zákazníky, ale zároveň ukazuje i technický pokrok dosažený při vývoji nových modelů. Renault se vrátil na severní smyčku Nürburgringu, kde stanovil nový rekordní čas pro vozy s pohonem předních kol.

Zcela nový Renault Megane RS Trophy R zvládl objet 20,6 km dlouhý okruh v čase 7:40,1 min., s nímž byl o 3 sekundy rychlejší než předchozí rekordman Honda Civic Type-R. Honda držela rekord už od roku 2017 a předchozími držiteli nejrychlejšího času byli Volkswagen Golf GTI Clubsport S a Renault Megane RS Trophy R minulé generace. Stejně jako u minulých úspěchů Renaultu, i tentokrát seděl za volantem Laurent Hurgon.

Zajímavé údaje ukazuje tabulka časů i ve srovnání se staršími supersporty. Trophy R je jenom o sekundu pomalejší než Porsche 911 Turbo generace 997, za Bugatti Veyron, kdysi nejrychlejším autem světa, zaostává o pouhou desetinu sekundy!

Ačkoliv rekord sloužil jako online debut nového ostrého hatchbacku, oficiální představení proběhne o víkendu při Velké ceně Monaka. Renault zatím nezveřejnil, zda Megane RS Trophy R podstoupil úpravu motoru, nebo zda se inženýři zaměřili pouze na snížení hmotnosti a přeladění podvozku.

Megane RS Trophy R získal mnoho vylepšení od partnerských společností Akrapovič, brembo, Bridgestone, Öhlins a Sabelt. Upravená karoserie by měla dosahovat většího přítlaku a nepochybujeme i o dalších úpravách.

Všechny detaily o novém Renaultu Megane RS Trophy R budou známé už 24. května. Nejnovější rekordman z Nürburgringu vstoupí do prodeje v letošním roce a výroba bude omezena na několik stovek kusů.

Kategorie: Zajímavosti

Aston Martin DBS Superleggera OHMSS se odkazuje k neoblíbené bondovce

AutoWeb - 2 hodiny 57 min zpět

Před padesáti lety byla natočena bondovka „V tajné službě Jejího veličenstva“, ve které George Lazenby v roli nejlepšího tajného agenta světa usedl za volant Aston Martinu DBS. A právě k tomuto výročí automobilka připravila speciální edici současného DBS Superlegerra, které se k filmovému vozu odkazuje.

Poslední pokus svést se na vlně Bondovy popularity dopadl pro automobilku tak trochu trapasem – Aston Martin DB9 Bond Edition se od standardního stroje lišil trochu jiným odstínem šedé, nějakou to příplatkovou výbavou a pár mdlými odznáčky. Nyní na to šel ale Aston Martin trochu poctivěji a vůz podstatně více a zřetelněji dává najevo svou výjimečnost.

Ono podivně vypadající OHMSS v názvu vozu je zkratka „On Her Majesty’s Secret Service“, tedy původního názvu filmu „V tajné službě jejího veličenstva“, a nová Bond edice Astonu se velmi zřetelně odkazuje k vozu, který tehdy před padesáti lety Bond na plátnech kin proháněl. Na první pohled je zřejmá olivově zelená barva velmi se blížící filmovému originálu, trochu méně patrným detailem je maska chladiče s mřížkou. Hlavní roli v případě tohoto vozu ale sehrávají kovaná 21″ kola, která se svým komplexním designem snaží přiblížit vzhledu drátěných kol.

Pod kapotou se nic nezměnilo, stále se zde nachází V12 přeplňovaná dvěma turbodmychadly produkující 715 koní, napomáhající ke stovce za 3,4s a maximálce 340 km/h. V interiéru majitele přivítá červeně prošívané čalounění v kombinaci kůže s alcantarou, sem tam nějaký ten karbonový doplněk, hromada odznáčků 007, Bond a OMG…. tedy pardon – OHMSS. Za příplatek si pak lze nechat do kufru zabudovat designový kabinet na alkohol. Tím se dostáváme k ceně, která by měla za jeden z padesáti kusů omezené série vyjít na stylových 307 007 liber, tedy téměř devět milionů korun.

  • Zdroj: Aston Martin
Celá galerie 10
Kategorie: Zajímavosti

Audi TT oficiálně končí! Nahradí ho elektromobil

AutoWeb - 3 hodiny 57 min zpět

Audi TT se zanedlouho stane minulostí. Generální ředitel značky Bram Schot oficiálně oznámil, že se vedení společnosti rozhodlo ukončit jeho výrobu a v budoucnu jej nahradí elektromobilem. Historie sportovního vozu na platformě Volkswagenu Golf je navždy sečtena.

Spekulace tvrdí, že Audi TT nahradí elektromobil založený na platformě MEB, jíž využívá i zbrusu nový elektrický Volkswagen ID.3. Pokud se Audi rozhodne do nového vozu otisknout sportovního ducha předchůdce, lze očekávat, že nabídne lepší jízdní výkony. Na oficiální informace si bohužel musíme několik měsíců počkat.

Zatímco základní sportovní vůz Audi ztratí spalovací motor, vlajkový sporťák nemusí následovat. Manažeři Audi stále nejsou rozhodnutí o budoucnosti R8 a přemýšlí, zda vůz s motorem uprostřed stále potřebuje pohonnou jednotku s vnitřním spalováním.

Audi TT, jak jej známe, poprvé vstoupilo do výroby v roce 1998 a svými stylovými tvary si získalo řadu příznivců. Doufáme, že elektrický nástupce ponese alespoň některé designové prvky odkazující na oblíbený sportovní model.

Kategorie: Zajímavosti

Protesty žlutých vest vrátí na francouzské okresky vyšší rychlost

idnes - 9 hodin 57 min zpět
Francouzské protestní hnutí žlutých vest, které ještě 1. května na demonstracích po celé zemi podpořilo přes 150 tisíc lidí, si připsalo další dílčí úspěchy. Vláda pod vedením prezidenta Emmanuela Macrona už dříve odložila platnost vyššího zdanění pohonných hmot a zrušila přísnější technické kontroly.
Kategorie: Zajímavosti

Autofotka týdne: Český pionýr motorismu měl první řidičský průkaz i auto

idnes - Ne, 05/26/2019 - 00:00
Liberec si připomíná zakladatele motorismu a významného průmyslníka Theodora von Liebiega, od jehož smrti uplynulo ve čtvrtek 80 let. Liebieg patřil k významným představitelům textilního průmyslu v Čechách i v Evropě a mimo jiné byl také držitelem prvního řidičského průkazu v zemi.
Kategorie: Zajímavosti

Autohádanka: Legenda se vrací, svět dobývá z Rakouska

idnes - So, 05/25/2019 - 00:00
Patří k nejzářivějším novinkám letošního roku, a nejen výrazným žlutým lakem. V záplavě neohrabaných SUV je ten charakterní sporťák, jehož rodová historie sahá až do sedmdesátých let, perlou. Je dokonale vyvážený, skvěle ovladatelný, řízně rychlý. V pondělí si přečtete na iDNES.cz, jak jezdí, nejprve ho ovšem musíte poznat.
Kategorie: Zajímavosti

BMW poháněné elektřinou, nebo svaly pro nejmenší i hipstery

idnes - So, 05/25/2019 - 00:00
Celou flotilu koloběžek zařazuje do nabídky BMW. Pro nejmladší účastníky provozu představila německá automobilka odrážedla, větší děti a ty, kdo se spolehnou na svou kondici, je k mání klasická koloběžka. Těžištěm nabídky je ovšem módní hit ulic dnešních velkoměst – elektrokoloběžka.
Kategorie: Zajímavosti

Toyota obnovuje výrobu náhradních dílů pro staré Supry

AutoWeb - Pá, 05/24/2019 - 11:00

Nová generace Toyoty Supra se již brzy dostane do garáží zákazníků. Japonská značka si je však vědoma obrovské obliby starších generací a rozhodla se obnovit výrobu originálních náhradních dílů. Prezident společnosti Gazoo Racing Shigeki Tomoyama na festivalu oslavujícím novou Supru oficiálně oznámil výrobu náhradních dílů pro třetí a čtvrtou generaci.

Dvorní tuner Toyoty je bude nabízet v rámci programu GR Heritage Parts. Zatím nejsou dostupné informace o konkrétních dílech, ale Toyota uvádí, že se pokusí splnit požadavky majitelů. Tomoyama zatím neoznámil ani předpokládané období, kdy se náhradní díly dostanou do prodeje.

Zdroj: Toyota

Podle tohoto oznámení bychom očekávali, že společnost Toyota nabídne díly pro Supry pouze na domácím trhu v Japonsku, alespoň zpočátku. Vlastníci vozů ze zbytku světa budou nuceni díly dovážet.

Oznámení Toyoty sleduje trend japonských automobilek, které obnovují podporu pro slavné starší modely. Například Mazda nabízí nové náhradní díly pro první generaci roadsteru MX-5. Společnost dokonce provádí kompletní renovace celého vozu.

Nissan zahájil podobný program v minulých letech, když začal nabízet náhradní díly pro Nissan Skyline GT-R generací R32, R33 a R34. Nabídka zahrnovala panely karoserie, elektrické komponenty a další.

Kategorie: Zajímavosti

V Česku hledají náhradu za ropu. Testuje se palivo ze dřeva a slámy

idnes - Pá, 05/24/2019 - 11:00
Biopaliva z dřevní štěpky, ale také třeba z pilin, slámy nebo řas mohou být jako biosložka druhé generace v blízké budoucnosti přimíchávány do pohonných hmot za účelem plnění stále přísnějších emisních norem. Z kubíku dřevní štěpky lze vyrobit čtyřicet litrů paliva, které dokáže nahradit naftu.
Kategorie: Zajímavosti

VIDEO: Tatra 815 SOT děsila Tálibánce, teď je k vidění v muzeu

idnes - Pá, 05/24/2019 - 11:00
Muzeum v Lešanech zahajuje sezonu. Ve sbírce vojenské techniky jsou hvězdami speciální nákladní tatrovky, které jsou hrdinkami misí v Afghánistánu. Tatra 815 SOT je obrněné vozidlo postavené na podvozku čtyřkolové Tatry 815.
Kategorie: Zajímavosti

Mercedes-AMG ukončí výrobu SL 63. Můžou za to emise

AutoWeb - Pá, 05/24/2019 - 10:00

Podle německého magazínu MB Passion se Mercedes-AMG chystá ukončit výrobu luxusního roadsteru SL 63. Redaktoři magazínu získali informaci z oficiálního zdroje z AMG, který potvrdil, že produkce SL 63 skončí už letos v květnu.

MB Passion spekuluje, že důvodem pro ukončení výroby mohou být potíže s výrobou dvakrát přeplňovaného 5,5 litrového vidlicového osmiválce, jehož emise nemusí být v souladu s přísnějšími evropskými limity. Důkazem pro tuto teorii může být skutečnost, že Mercedes snížil výkon evropské verze o 13 koňských sil.

Německé internetové stránky Mercedesu již neukazují Mercedes-AMG SL 63 jako dostupný. SL 63 opouští výrobu přibližně rok po dvanáctiválcové verzi SL 65. Tenkrát se podle vedení společnosti změnil trh s V12, což způsobilo pokles zájmu o nejvýkonnější variantu.

Mercedes-Benz v současné době pracuje na vývoji nové generace SL, která nahradí současný model pocházející z roku 2012. Nový model bude sdílet platformu Modular Sports Architecture s příští generací Mercedesu-AMG GT.

Inženýři chtějí přepracovat Mercedes SL do podoby více sportovního vozu s látkovou skládací střechou, která nahradí dosavadní skládací pevnou střechu. Podle návrhu hlavního konstruktéra Gordena Wagenera bude styl vozu evokovat ducha původního 300 SL.

Kategorie: Zajímavosti

Drsné školení od německého policisty tihle dva kamioňáci nezapomenou

AutoWeb - Pá, 05/24/2019 - 09:00

Tohle už jste jistě i na našich silnicích někdy zažili. Stane se dopravní nehoda a někteří kolemjedoucí u ní přibrzdí, udělají si fotku a zase jedou dál. Nejen, že tímto chováním zadělávají na další kolony a nebezpečné situace, ale navíc se chovají jako absolutní hulváti. Celkem by nás zajímalo, co se s těmi fotografiemi pak děje. Anebo možná raději ne.

Přesně to se stalo před pár dny v Německu, kde policisté u Norimberku řešili vážnou dopravní nehodu kamionu. Jeho řidič bohužel střet nepřežil. Našli se ale minimálně dva, kteří se rozhodli, že nutně potřebují fotku nehody. To ale naštvalo jednoho z tamních policistů, který oba výtečníky zastavil a udělil jim neuvěřitelnou lekci.

Nejprve takto z auta donutil vystoupit českého řidiče kamionu a hned se ho ptal, jestli si tedy chce udělat fotky nehody, když se o to snažil za jízdy. Vedl ho přitom ke zbytkům nabouraného kamionu a k tělu, které v něm bylo uvězněno. Jak asi čekáte, hrdinství pana řidiče rychle přešlo. Stejně na tom pak byl další kamioňák, tentokrát z Maďarska. I tomu spalo ego a odvaha hluboko do trenek.

Policista oběma hodně vynadal a navíc jim napařil pokutu 128,5 eur. Jsme si ale jisti, že ta v tomto případě vlastně vůbec není důležitá. Je to jen pár drobných v porovnání s tím, jak drsně dotyčný policista oba vychoval. Jen je smutné, že k tomu vůbec muselo dojít. Kdyby bývali místo focení nehody prostě jen bezpečně jeli dál, nemuselo k tomu dojít. Ale to bychom po nich asi chtěli moc…

https://twitter.com/BR24/status/1131230162060808193?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1131230162060808193&ref_url=https%3A%2F%2Fauto-mania.cz%2Fnemecky-policista-dokonale-vyskolil-dva-nevychovane-ridice-z-ceskeho-a-madarskeho-kamionu%2F

Kategorie: Zajímavosti

Máte zálusk na Porsche Cayman S? Podívejte se, kolik stojí jeho servis

AutoWeb - Pá, 05/24/2019 - 08:00

Nejslavnější sportovní kupé v historii Porsche je 911. Stuttgartská značka si vždy byla vědoma, že by se měla snažit zaujmout i méně bohaté fanoušky a zákazníky, kteří mohou toužit po levnějších modelech. Podobným způsobem v minulosti vznikly například typy 912, 924, 944 a Boxster. Dvoumístný roadster se stal vhodným řešením pro svobodná devadesátá léta a lidové kupé zmizelo z nabídky značky na několik let.

Boxster se těšil oblibě zákazníků, ale někteří z nich toužili po derivátu s pevnou střechou. Porsche vyslyšelo jejich volání a v roce 2005 představilo zcela nový Cayman S. Sportovní kupé vzniklo na platformě druhé generace Boxsteru (987) a sdílelo s ním většinu komponentů. Nejdůležitější změnou oproti Boxsteru bylo upravené nastavení podvozku, které umožnila tužší uzavřená karoserie.

Zatímco někteří novináři a veřejnost vtípkovali, že řidič Caymanu S vypadá jako „ten, co nemá na 911,“ cenově dostupnější model nebyl výrazně horší než nejslavnější vůz značky. Hlavním esem v rukávu Caymanu S bylo uložení motoru, který se nacházel uprostřed. Stejně jako v Boxsteru. Na okruhu Nürburgring – Nordschleife byl standardní Cayman S o pouhých 5 sekund pomalejší než základní 911 Carrera. Legendární trať zvládl obkroužit za 8 minut a 20 vteřin.

Zdroj: Porsche

Dobrá pověst a obliba Porsche Cayman S nás inspirovala, abychom se obrátili na specialisty ze servisního centra Porška a vyzvěděli, jaké množství peněz si žádá jeho provozování a údržba. Vzorový vůz je model vyráběný v letech 2005 – 2008.

Motor

Porsche Cayman S poháněl atmosférický 3,4litrový plochý šestiválec o výkonu 295 koní a točivém momentu 340 newtonmetrů. Konstrukce jednotky vycházela z 3,2 litrového šestiválce Boxsteru S, který byl upravený použitím hlav válců s variabilním ventilovým rozvodem VarioCam Plus z 3,8 litrového motoru 911 Carrera S. Motory Porsche jsou známé nejen svou specifickou konstrukcí, ale i spolehlivostí. Nejčastější servis si žádá běžné výměny vzduchového filtru za cenu 2 310 korun českých a výměnu motorového oleje s olejovým filtrem za 6 080 korun.

Při nahlédnutí do německé inzerce zjišťujeme, že pojízdný Cayman S lze pořídit už za částky od přibližně 450 000 korun. Občas se v nabídce může objevit i levnější exemplář, jehož cena je zapříčiněná poškozeným motorem. Jestliže se rozhodnete takové auto koupit, cena běžné celkové opravy začíná na 200 000 korun a může dále stoupat s dalšími poškozeními. Zbrusu nový motor ze skladů Porsche vychází na 530 000 korun.

Zdroj: Porsche Převodovka a spojka

Standardně montovanou převodovkou do Caymanu S byl šestistupňový manuál Getrag 466. Mechanická převodovka je odolná a jednoduchá, takže netrpí chronickými problémy. Výměna olejové náplně vychází na 2 890 korun. Případné pořízení zcela nové převodovky vychází na 302 000 korun. Cenu celkové opravy nelze odhadnout.

Dříve, než Porsche s modelovým rokem 2009 začalo montovat dvouspojkovou robotizovanou převodovku PDK (Porsche Doppelkupplungsgetriebe), byla součástí příplatkové výbavy pětistupňová automatická převodovka Tiptronic. Výměna olejové náplně vychází na 6 080 korun. Náklady na celkovou opravu pětistupňového automatu začínají na 50 000 korunách a repasovaná převodovka přímo od Porsche stojí 246 000 korun.

Zdroj: Porsche Podvozek a brzdy

S narůstajícím věkem a přibývajícími najetými kilometry se objeví nutnost výměny důležitých dílů podvozku. Pořízení nových originálních tlumičů a pružin na přední nápravu vychází na 32 740 korun. Sada stejných komponentů na zadní nápravu stojí 39 100 korun.

Pokud si majitelé Caymanu S užívají jeho schopností do sytosti, nevyhnou se ani výměně brzdových kotoučů a obložení. Přední brzdy stojí 24 350 korun, zadní brzdy stojí 20 940 korun.

Zdroj: Porsche Kola a pneumatiky

Rychlá sportovní jízda si vyžádá i pravidelné výměny pneumatik. Specialisté ze servisního centra Porška doporučují obouvat pneumatiky Michelin Pilot Sport PS2 (homologace N4) o rozměrech 235/40/18 vpředu a 265/40/18 vzadu. Zakoupení sady pneumatik vychází na 20 200 korun českých.

Pro případ, že majitelé zatouží po další sadě kol, například pro druhou sadu pneumatik určených na okruh, lidé z Poršky doporučují typ O.Z. Alleggerita HL 18″. Čtveřici kol lze pořídit za přibližně 60 000 korun.

Servisní prohlídka

Důležitou součástí pravidelné údržby Porsche Cayman S je pravidelná prohlídka po 60 000 kilometrů, tzv. „velká prohlídka“, za 16 880 korun českých.

Za materiály a údaje poskytnuté za účelem vzniku tohoto článku děkujeme servisnímu a prodejnímu centru Porška.

Kategorie: Zajímavosti

McLaren GT se ukazuje nahoře bez

AutoWeb - Pá, 05/24/2019 - 07:00

McLaren minulý týden odhalil dlouho očekávaný model GT. Britský výrobce sportovních vozů poprvé v novodobé historii zkonstruoval vůz, který je zaměřený na cestování na dlouhých cestách. Hlavním lákadlem luxusního modelu je komfortní interiér a obrovský zavazadelník, který nabízí až 570 litrů volného prostoru.

McLaren GT vychází ze stejného monokoku MonoCell II-T jako nejmenší model nabídky 570S, ale pohání jej slabší derivát pohonné jednotky plnotučného supersportu 720S. Čtyřlitrový motor V8 s dvojicí turbodmychadel dosahuje slušného výkonu 612 koní a dokáže uhánět nejvyšší rychlostí až 326 kilometrů v hodině.

Přestože je grand tourer McLaren GT v nabídce zatím pouze jako kupé, byli bychom překvapeni, kdyby Britové nevyvíjeli verzi s otevřenou karoserií. X-Tomi Design už stihl připravit první návrh, jak by takové auto mohlo vypadat. Myslíme si, že není daleko od pravdy. Už musíme jen počkat, až jej McLaren oficiálně představí.

Kategorie: Zajímavosti

Volkswagen prezentuje manuální převodovku jako zabezpečení proti zlodějům

AutoWeb - Pá, 05/24/2019 - 06:00

Auto s manuální převodovkou je pro mnoho amerických řidičů nevšední záležitostí. Přestože se to nám Evropanům může zdát směšné, ve Spojených státech amerických se manuál ukazuje jako nepřekonatelné zabezpečení proti zlodějům, kteří nezvládají práci se spojkou a plynem při rozjíždění. Důkazem může být i nespočet videí z kamerových záznamů na serveru YouTube.

Volkwagen využil zklamaných pocitů zlodějů pro svou nejnovější reklamu. Dvojice mužů zaparkuje nový Volkswagen Jetta GLI (Golf GTI s karoserií sedan pro americký trh) na ulici, ale řidič nezamkne auto. Když mu jeho kamarád připomene, že nezamkl, jednoduše odpoví „It’s a stick shift,“ neboli „Je to manuál.“

Marketingové oddělení Volkswagenu se touto cestou snaží nalákat zákazníky na sportovně laděná auta s manuální převodovkou, která nabízí větší řidičský zážitek než moderní automatické převodovky.

Volkswagen Jetta GLI pohání turbodmychadlem přeplňovaný zážehový dvoulitrový čtyřválec o výkonu 228 koní a točivém momentu 350 newtonmetrů. Šestistupňová manuální převodovka je dodávána v rámci standardní výbavy a sedmistupňový automat DSG je za příplatek. Podobně jako u evropského Golfu GTI nechybí ani výkonnější brzdy a adaptivní podvozek DCC.

Kategorie: Zajímavosti

TopGear, the Grand Tour nebo poslední díl primáckého Autosalonu už vám neutečou

AutoWeb - Pá, 05/24/2019 - 00:40

Trackday se Subaru na polygonu kopřivnické Tatry, výprava na Severní smyčku Nordschleife, den otevřené dráhy v Brně, to všechno jsou akce, na které jezdíme a vy to víte, pokud čtete Autoweb pravidelně. NA druhou stranu i přes naši snahu být co njvíce „v terénu“ tu a tam zasedneme k televizní obrazovace, problém je, když jeden z milionu pořadů, na které se díváme, běží v čase, kdy jsme právě na závodníé dráze nebo třeba fotíme auta do redakčních testů. Řešili jsme vždy co a jak – ti starší znás vzpomínají s nostalgií na VHS, nicéně budoucností by mohlo být elegantní řešení v podobě přechodu na DVB-T2.  V dnešní době není s IPTV žádný problém to, že právě teď nemáte čas sedět před televizí, pokud máte na chatě možnost připojení k internetu, jednoduše si do tabletu, mobilu či počítače stáhnete aplikaci a když se Vám to hodí sledujete. „IPTV je primárně ceněná díky svým chytrým funkcionalitám, které se ze všech způsobů sledování TV nejrychleji přizpůsobili trendům a potřebám zákazníků. Dnešní trendy ukazují, že zákazníci daleko větší důraz dávají na kvalitu využití svého volného času, chtějí poznávat a být nezávislí. IPTV tento trend podporuje a dává zákazníkovi volnost jak v čase sledování, tak i lokalitě, počtu zařízení a obsahu,“ popisuje odbornice na IPTV Petra Škudrnová z Nordic Telecom. Přiznáváme, že my o tom vůbec tak málo, že bychom vařili z vody a museli jsem si nechat poradit, čili jaké jsou tedy výhody?

Tak třeba  zpětné přehrávání – největší výhodou IPTV jsou její nelineární chytré funkce. Jedna nejoblíbenější z nich je: zpětné přehrávání, to umožňuje shlédnutí jakéhokoliv kanálu/pořadu až 7 dní zpětně. Představte si, že s v úterý můžete pustit film, který dávali minulý pátek. S touto funkcí už nemusíte odjíždět dříve z chaty i když je venku krásné počasí a přizpůsobovat se časům televizního vysílání. S IPTV se televizní vysílání přizpůsobí vám. Pak tady máme možnost pozastavení, přeskočení nebo spuštění od začátku, další ze skvělých nelineárních funkcí je možnost pozastavení, přetočení pořadu (nebo otravných reklam) na začátek nebo přeskočení obsahu, který vás nezajímá. V dnešní době se klade důraz na volnost a přesně tu Vám IPTV dopřává. Dostanete hlad nebo žízeň? Jednoduše si pořad pozastavíte. Přišli jste pozdě, protože jste uvízli v dopravní zácpě? Spustíte si pořad od začátku. Líbí se vám film, ale jednu ze scén nemůžete vystát? Tak ji jednoduše přeskočíte.

Stejné zákaznické rozhraní a ovládání pro všechny stanice – přes IPTV ovládáte všechny stanice stejně. Zákaznické rozhrání i funkcionality jsou pro všechny stanice jednotné. Žádné problémy s přechodem na DVBT2, žádná instalace antény a závislost na signálu IPTV je závislá pouze na internetovém připojení. Tím pádem nemusíte řešit rostoucí strom před vaší anténou, špatné počasí nebo stavbu, která ruší signál. Neřešíte ani nákup nové TV, která musí podporovat standard DVB-T2 nebo případně přikoupení set-top boxu k staré televizi s podporou HEVC, pokud nechcete do nové televize investovat. Navíc ani v případě takovéto investici nemáte nikde garanci, že například za 3-4 roky nebudete řešit stejný problém, případně, že Vám část kanálů nebude zpoplatněna.

Více kanálů, prémiový obsah a HD kvalita? Jistě… IPTV má standardně více kanálů, než které zdarma naladíte přes pozemní vysílání. IPTV obsahuje i prémiový obsah, který zákazníci využívající DVB-T nemají. Navíc hodně kanálů je v HD kvalitě a lze je přepnout do původního znění, takže sledování televize můžete spojit s výukou jazyka. Nechcete, aby se vaše děti dívaly na pořad, který by měl být jejich očím skryt? Můžete si na tyto kanály nastavit rodičovský zámek. Co vícc ,je tady jednoduchá instalace, kterou zvládnete za 3 minuty, kromě jednoduchého ovládání lze IPTV i jednoduše nainstalovat. Instalace nezabere více než 3 minuty vašeho času. Pokud nemáte Smart TV, tak si televizi jednoduše propojíte se zakoupeným set-top boxem. Set-top box většinou obsahuje veškeré kabely, které k instalaci potřebujete.

Vybíráte si filmy, které chcete vidět podle hodnocení na ČSFD.cz nebo IMDB.com? Nemá pro Vás film, který má méně než 70 % smysl? Představte si, že kombinaci takovéto hodnocení máte u každého filmu nebo seriálu, který v IPTV máte. Vyhnete se tak plýtváním vašeho drahocenného času u nekvalitních filmů.
Navíc pokud jste unaveni z práce a víte, že vám zpříjemní večer oblíbený herec nebo vás rozveselí určitý žánr, stačí před vyhledávání zadat žánr, herce, režiséra nebo klíčové a zobrazí se vám všechny filmy nebo seriály odpovídající vašemu zadání. Internetová televize přináší až překvapivou volnost jak v čase sledování, tak i v počtu připojených zařízení pod jedním účtem tzv. rodinné účty. Nyní se celá rodina současně může dívat na jiný kanál a pořad, podle jejich zájmu. A podpora operačních systémů a Smart TV. Máte spojené sledování IPTV na televizním zařízení? V dnešní době můžete sledovat IPTV kdykoliv a kdekoliv, podmínkou je funkční internetové připojení min. 5 Mbit/s. „IPTV je budoucnost sledování televize, lineárnímu vysílání pomalu odzvonilo. Navíc IPTV otvírá nové dimenze sledování televize. Důležitým faktem je, že se díky jejím chytrým funkcím stáváte pánem svého času. IPTV totiž vám totiž poskytne překvapivou volnost, na kterou si lehce zvyknete,“ dodává Petra Škudrnová z Nordic Telecom. Takže si svůj oblíbený seriál, televizní noviny nebo večerní film můžete promítnout na chatě, v zahraničí, na terase nebo i v tramvaji. Aktuálně nabídka podporovaných aplikací a operačních systémů je velice široká. Stáhnout aplikaci můžete na tablet, mobilní telefon, počítač nebo notebook, připojit se k internetu a začít sledovat vámi vybraný televizní kanál.

Kategorie: Zajímavosti

Superb omládl. Je z něj hybrid, skaut i sportovec

idnes - Pá, 05/24/2019 - 00:00
Superb prošel mírnou změnou, která však není tak radikální, jak to občas u faceliftů bývá. Vlajková loď bude díky plug-in hybridnímu pohonu patřit do rodiny aut s elektrickým pohonem, kterou Škoda pojmenovala jako „iV“.
Kategorie: Zajímavosti

Ikonické Mini slaví kulatiny. Svezli jsme se v tom starém i v novince

idnes - Pá, 05/24/2019 - 00:00
Před šedesáti lety, v dubnu 1959, sjelo z výrobní linky továrny Longbridge v Birminghamu první mini. Srovnání starého a nového mini je jako porovnání kánoe vydlabané z kmene s motorovou jachtou. Co má větší kouzlo?
Kategorie: Zajímavosti

Továrna VW bude v Turecku či Bulharsku. Není jisté, že pod vedením Škody

idnes - Čt, 05/23/2019 - 16:23
Nový víceznačkový závod koncernu Volkswagen se postaví v Turecku nebo Bulharsku. Kromě vozů Škoda se zde budou vyrábět také další vozy z německé skupiny, uvedl týdeník Škodovácký odborář.
Kategorie: Zajímavosti

Škoda startuje v Bratislavě éru s Citigem a Superbem do zásuvky

idnes - Čt, 05/23/2019 - 15:48
Škoda inovovala dva modely. Největší a nejmenší. Do obou pustila elektřinu. Pár hodin před hokejovým čtvrtfinále ČR – Německo představuje v Bratislavě dva vozy ze své nové rodiny zvané „iV“: Citigo jako první škodovácký elektromobil a Superb jako plug-in hybrid. Sledujte premiéru živě.
Kategorie: Zajímavosti