Agregátor zdrojů

Autofotka týdne: nový Bentley Continental GT Convertible v detailech

idnes - 20 hodin 50 min zpět
Britská automobilka Bentley ukázala v mnichovské TonHalle novou generaci modelu Continental GT Convertible. Jako jediná redakce z České republiky jsme byli u toho. Nový kabriolet doplňuje v nabídce vloni představené kupé, ze kterého si bere novinka design i použitou techniku.
Kategorie: Zajímavosti

Sklad, kde vládne chaos, řídí centrální mozek. Víme, jak funguje

idnes - So, 12/08/2018 - 00:00
Do Boleslavi dorazí denně 200 kamionů s 28 tisíci autodíly. S uložením tolika věcí pomáhá umělá inteligence. V gigantickém skladu Škody Auto v Řepově u Mladé Boleslavi vládne chaos a funguje to perfektně. V tom řízeném nepořádku se orientuje pomocí speciálního softwaru i moderních technologií.
Kategorie: Zajímavosti

Před 130 lety nafoukl Dunlop první pneumatiku

idnes - Pá, 12/07/2018 - 10:07
Některé součásti automobilu bereme jako samozřejmost. Třeba pneumatiky, jimž věnujeme pozornost dvakrát ročně při přezouvání. Nebo při upozornění dopravní policie, že běhoun je příliš sjetý. A už si ani neuvědomujeme, že právě pneumatiky sehrály při rozvoji automobilismu zásadní roli.
Kategorie: Zajímavosti

Jeep a Fiat mají problém! Jejich auta pohořela v testech Euro NCAP

AutoWeb - Pá, 12/07/2018 - 08:50
https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/12/titulka_euro_ncap_panda_wrangler-640x360.jpg

Pár měsíců nazpět byl nárazovým zkouškám Euro NCAP podroben Fiat Punto a dopadlo to neslavně. Tedy spíše velmi neslavně – stal se prvním vozem, který v hodnocení dostal nulové hodnocení. Výsledkem bylo ukončení produkce tohoto modelu, který si ve své třetí generaci užil na dnešní dobu neskutečně dlouhých 13 let produkce. Právě zastaralosti lze neúspěch ve stále se zpřísňujících bezpečnostních zkouškách připsat na vrub.

Nyní si nulu připsal i Fiat Panda, který se začal vyrábět v roce 2011. Ani v jednom z testovaných kritérií nedosáhla skóre převyšujícího 50% a při ochraně dětských cestujících dosáhla pouze na 16%. V případě nyní propadlé Pandy je však důležité zmínit, že v testech Euro NCAP z roku 2011 si odnesla velmi dobré čtyřhvězdičkové hodnocení s 80% za ochranu dospělých cestujících a 63% za ochranu dětí.

Zato v případě Jeepu Wrangler se věk nedá brát v potaz. Představení současné čtvrté generace proběhlo na konci loňského roku a jednohvězdičkové hodnocení v tomto případě působí podstatně zoufaleji. Z testu odešel vůz s 50% hodnocením ochrany dospělých pasažérů a 69% hodnocením ochrany dětí. Hodnocení vozu rovněž nepomohla absence autonomního systému brždění.

Výsledky nových testů tedy znamenají, že tři vozy s nejhoršími bezpečnostními výsledky Euro NCAP vyjely z výrobní linky koncernu FCA. Britské zastoupení uvedlo ve strohém prohlášení pro Car Throttle pouze to, že bezpečnost je pro FCA tím nejdůležitějším a jak Fiat Panda, tak Jeep Wrangler splňují všechny legislativní požadavky na všech trzích, na kterých jsou vozy prodávány.

Příspěvek Jeep a Fiat mají problém! Jejich auta pohořela v testech Euro NCAP pochází z Autoweb.cz

Kategorie: Zajímavosti

Jako z Kobry 11! Kamion po nehodě okamžitě vybouchl

AutoWeb - Pá, 12/07/2018 - 07:00
https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/12/vybuch-kamionu-640x360.jpg

Nehoda se stala před několika dny u ruského města Voroněž. Příčinou nehody bylo kolo, které upadlo jednomu z nákladních aut jedoucích po silnici. To bohužel nabral řidič osobního auta, což vedlo k tomu, že ztratil nad vozem kontrolu a naboural do jiného kamionu v protisměru. Už to je dost děsivý scénář nehody, ovšem to nejhorší teprve přišlo.

Nákladní auto po střetu s osobním vyjelo mimo silnici a najelo na svodidla. V jediné sekundě z tahače vyšlehly plameny a došlo k velkému výbuchu. Vůbec netušíme, co mohlo takovou explozi, a tak velké plameny způsobit, ale nejspíš jiskry od nehody v kombinaci s palivem. I tak je to ale hodně zvláštní podívaná.

Jen shodou šťastných náhod se při všech těch nehodách a požárech nikomu nic nestalo. Posádku z osobního auta podle ruských médií bylo potřeba odvézt do nemocnice s vážnými zraněními, ale měla by být časem v pořádku. Šofér kamionu, který zachvátil požár, zvládl vystoupit a utéct do bezpečí. Nevíme, jak vy, ale přestáváme se hollywoodským scénářům posmívat a doufáme, že něco podobného nikdy nezažijeme.

Příspěvek Jako z Kobry 11! Kamion po nehodě okamžitě vybouchl pochází z Autoweb.cz

Kategorie: Zajímavosti

Nejslavnější české auto. Rychlá tatra vozila celebrity i zlé estébáky

idnes - Pá, 12/07/2018 - 00:00
Nejslavnějším československým osobním automobilem je aerodynamická Tatra 87 určená původně pro vyšší klientelu. Za války si ji k její smůle oblíbili němečtí důstojníci, později tuzemská Státní bezpečnost. Dlouho byla i naším nejrychlejším sériovým vozem, dnes se vyvažuje jako vzácný veterán div ne zlatem.
Kategorie: Zajímavosti

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

idnes - Čt, 12/06/2018 - 21:34
Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce nahradí model Rapid a má konkurovat modelům VW Golf, Opel Astra, nebo Ford Focus ve vůbec nejnabitější třídě aut. Scalu představila česká značka v izraelském Tel Avivu, který je technologickou metropolí.
Kategorie: Zajímavosti

Škoda Scala se představí dnes v 18:30! Sledujte livestream na Autoweb.cz

AutoWeb - Čt, 12/06/2018 - 12:00
https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/12/titulka-10-640x360.jpg

Kompaktní model totiž zaujme špičkovou konektivitou a udělal velký krok vpřed také díky novým mobilním online službám infotainmentu. Česká automobilka má ale také řadu dalších důvodů, proč uspořádat dnešní světovou premiéru nového kompaktního modelu ŠKODA SCALA na pobřeží Středozemního moře. Prostřednictvím svého importéra Champion Motors je ŠKODA nejsilnější evropskou značkou v Izraeli. Obě společnosti v Tel Avivu také provozují společný podnik ŠKODA AUTO DigiLab Israel. ŠKODA AUTO zde spolupracuje s inovativními startupy v oblasti digitalizace a služeb mobility.

Úspěch značky ŠKODA v Izraeli má dlouhou tradici. První vozy sem ŠKODA dovezla už v roce 1991, jednalo se o modely FAVORIT a FORMAN. Dosud dodala ŠKODA do Izraele více než 200 000 vozů a je tak nejsilnější evropskou značkou v zemi. V uplynulých deseti letech značka své dodávky zákazníkům zvýšila téměř na čtyřnásobek a tržní podíl se od roku 2011 zdvojnásobil ze 4,1 % na 8,0 %. Prostřednictvím importéra Champion Motors bylo izraelským zákazníkům od ledna do začátku listopadu 2018 dodáno kolem 20 000 vozů. Česká automobilka tak na izraelském automobilovém trhu zaujímá čtvrté místo.

Modely ŠKODA RAPID a SUPERB byly v roce 2017 nejoblíbenějšími vozy ve svých segmentech. OCTAVIA si s druhým místem v segmentu kompaktních vozů také zajistila přední příčku. Model ŠKODA KODIAQ se navíc v letošním roce stal izraelským autem roku v kategorii velkých SUV. Pokud jde o kombinace motoru a převodovky, preferují izraelští zákazníci benzinové motory s automatickou převodovkou. Trvá asi měsíc, než jedno vyrobené vozidlo doputuje do Izraele. Automobily se přitom přepravují lodí ze slovinského Koperu do izraelského Ašdodu.

Fleetové vozy činí přibližně 50 % z celkových prodejů společnosti ŠKODA AUTO v Izraeli. Kromě mnoha bankovních, obchodních nebo telekomunikačních společností se na vozy značky ŠKODA spoléhají také izraelská ministerstva a další státní instituce. Jen v roce 2016 dodala společnost Champion Motors vládním institucím zhruba 850 vozů: různá ministerstva používají více než 700 vozů ŠKODA OCTAVIA, přes 100 vozů ŠKODA SUPERB zase slouží policejním složkám a několika ministerstvům. K tomu je nutno připočíst dalších téměř 40 dalších vozů ŠKODA SUPERB, používaných ministry, vrchními soudci a ministerskými tajemníky.

Tři největší izraelští fleetoví zákazníci z finančního sektoru objednali celkem 1 200 vozů ŠKODA, což odpovídá více než 40 procentům celkového objemu služebních vozů těchto tří společností. Navíc je firma ŠKODA AUTO pevně etablována jako fleetový partner i v izraelském sektoru špičkových technologií. Místní pobočky známých globálních společností také vlastní velký vozový park tvořený vozy ŠKODA.

Pro všechny, kteří se světové premiéry nového kompaktního modelu nebudou moci zúčastnit na místě, bude Škoda tuto 45 minut trvající prezentaci dne 6. prosince 2018 od 18.30 h živě přenášet na internetu.

Příspěvek Škoda Scala se představí dnes v 18:30! Sledujte livestream na Autoweb.cz pochází z Autoweb.cz

Kategorie: Zajímavosti

Rekordní čísla ze světa pneumatik: Věděli jste, že největším výrobcem pneumatik je Lego?

AutoWeb - Čt, 12/06/2018 - 10:00
https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/12/titulka-9-640x360.jpg1. Největší vyráběná pneumatika

Pneumatika pro těžební stroj Caterpillar 797B je vysoká 4,3 metru, váží více než 5,5 tuny, má nosnost 100 tun a na výrobu jediného kusu je použito asi 900 kilogramů oceli. Z množství materiálu, použitého k výrobě jedné takové pneumatiky, by se dalo vyrobit přibližně 600 kusů běžných osobních plášťů.

2. Nejvyšší dosažená rychlost na sportovních pneumatikách Continental

344 km/h obnáší rekord v rychlosti jízdy ve vozidle homologovaném k provozu na pozemních komunikacích se sériově vyráběnými pneumatikami Continental. Podařilo se jí dosáhnout s upravenou verzí vozidla Porsche 911 Turbo S na testovací dráze v Papenburgu. Pro porovnání, slavný Boeing 737 zpravidla vzlétá ze země rychlostí okolo 250 km/h. Tento rekord byl zaznamenán na pláštích Continental SportContact 6. Obutí vozidla rozhodně není náhodou. „Díky spolupráci se špičkovými tuningovými firmami vybudovala společnost Continental vlastní tuningové oddělení, které rozumí speciálním výzvám při obutí supersportovních vozidel a ve spolupráci s oddělením výzkumu a vývoje pneumatik v Hannover-Stöckenu vyvíjí individuální řešení pro tuto oblast,“ uvádí Michael Schneider, ředitel Continental Tuning.

3. Nejdražší pneumatiky na světě

Pneumatiky pro Bugatti Veyron jsou navrženy na rychlost přes 400 km/h. Touto rychlostí je však možné na daných pláštích jet pouze patnáct minut, což činí asi 100 kilometrů. Místo, kde byste mohli jet touto rychlostí natolik dlouho, ale jen těžko najdete. Musíte však myslet i na fakt, že vám při spotřebě tohoto vozidla dojde palivo, dříve než tuto vzdálenost ujedete. Cena za sadu takových pneumatik dosahuje neskutečných 34 600 Euro (asi 899 600 korun českých). Pokud byste hledali něco luxusnějšího, v Dubaji si můžete koupit nejdražší sadu plášťů na světě. Zaplatíte za ni těžko uvěřitelných 532 000 Euro (asi 13 832 000 korun českých). Jak je možné dosáhnout takové sumy? Pneumatiky nejsou výjimečné směsí, ani vozidlem, které je obouvá. Jsou specifické částí bočnice, která je pozlacena 24karátovým zlatem a vyzdobená několika diamanty.

4. Před uvedením na trh objede pneumatika 500krát zeměkouli

Pokud jste někdy toužili po cestě kolem světa, představte si, že taková pneumatika ji předtím, než je uvedena na trh, absolvuje přibližně 500krát. Vývoj nové pneumatiky představuje složitý a dlouhý proces. Ve společnosti Continental trvá asi čtyři roky. Novinka je vždy podrobena důkladným testům, při kterých přejede vzdálenost více než 20 milionů kilometrů. Podobným procesem prošla i pneumatika WinterContact TS 860.

5. Nejstarší zaznamenané pneumatiky z Česka

Na závěr zajímavost z České republiky. Během pravidelného průzkumu obutí vozového parku našli zástupci společnosti Continental mezi pneumatikami i skutečné kmety. Příklad představují pláště Barum OR 37, použité na vozidle Škoda Favorit v Olomouci, jejichž věk činil 23 let.

6. Největším výrobcem pneumatik je Lego

Výrobce hraček Lego je opravdu největším světovým producentem pneumatik! Ačkoliv společnost Lego vyrábí pláště jen pro svoje hračky, je s 320 miliony vyrobených pneumatik ročně zapsána v Guinnessově knize rekordů jako držitel tohoto primátu.

7. Roční světová produkce

Ročně se na světě vyrobí více než miliarda pneumatik! Toto číslo vzhledem ke stále rostoucímu počtu automobilů nepřekvapuje. Ojeté pláště představují nepochybně velkou ekologickou zátěž, proto je nesmírně důležité věnovat této otázce patřičnou pozornost. „V Continentalu si uvědomujeme svoji zodpovědnost v otázce odpadové stopy ojetých plášťů. V dnešní době se už naštěstí opotřebované pneumatiky přestávají spalovat a nekončí ve velké míře na skládkách. Aktivně se zabýváme otázkami recyklace ojetých pneumatik a také vývojem alternativních materiálů pro výrobu nových plášťů. Ve výrobě neustále snižujeme spotřebu energie a vody, množství emisí CO2 i odpadu a současně zvyšujeme míru recyklace provozního odpadu,“ uvádí Juraj Ižvolt, ředitel marketingu Continental Barum s.r.o.

 

Příspěvek Rekordní čísla ze světa pneumatik: Věděli jste, že největším výrobcem pneumatik je Lego? pochází z Autoweb.cz

Kategorie: Zajímavosti

Honda představuje přiostřenou verzi crossoveru HR-V Sport. Z 1,5 litru vydoluje 182 koní

AutoWeb - Čt, 12/06/2018 - 08:00
https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/12/titulka2-640x360.jpg

Nový model HR-V Sport je osazen 1,5litrovým motorem VTEC TURBO, který byl poprvé představen u nejnovější generace modelu Honda Civic. Silný čtyřválcový motor propůjčuje modelu HR-V 2019 lepší jízdní vlastnosti a má maximální výkon 182 hp (134 kW) při 5 500 ot./min. s šestistupňovou manuální převodovkou a 6 000 ot./min. s převodovkou CVT. Model je standardně vybaven šestistupňovou manuální převodovkou a maximální točivý moment 240 Nm je k dispozici od 1 900 do 5 000 ot./min. S volitelnou převodovkou CVT je maximální točivý moment 220 Nm k dispozici od 1 700 do 5 500 ot./min.

Společnost Honda vyvinula model HR-V Sport s cílem vyjít vstříc zákazníkům, kteří od malého modelu SUV požadují dynamičtější jízdní vlastnosti. Model HR-V Sport je vybaven speciální technologií „Performance Damper“, která je výsledkem úsilí o dosažení optimální rovnováhy mezi tuhostí karoserie, regulací zavěšení a pocitem z řízení. Systém tlumičů je integrován v přední i zadní části vozu a jeho funkce spočívá v neutralizaci relativního bočního a torzního pohybu v podvozku. Průjezd zatáčkami je díky tomu lepší, při náhlé změně jízdního pruhu je vůz stabilnější a na nerovné vozovce jsou sníženy vibrace.

Nastavení řízení je u tohoto modelu mimořádné a využívá elektrický hřebenový posilovač řízení s variabilním převodovým poměrem, doplněný o technologii aktivního přibrzďování kol v zatáčkách Honda Agile Handling Assist. Zajišťuje stabilitu při malých úhlech natočení volantu v oblastech okolo středové polohy a rychlejší odezvu při velkých úhlech natočení volantu.

K vylepšením elegantního designu karoserie patří nové vyjádření charakteristického tvaru křídla vozů Honda s černým chromovaným panelem s vysokým leskem, který nahrazuje tmavé chromování u standardního modelu HR-V 2019. U doplňku přední mřížky se uplatňuje exkluzivní černé voštinové provedení, které zároveň přechází do rámečků mlhovek.

U modelu HR-V Sport jsou použity dynamické stylové prvky, mezi které patří tenký přední spoiler, boční lišty, profily blatníků i zadní nárazník v agresivnějším provedení – to vše v černé barvě. Ke sportovní verzi rovněž patří černé krytky vnějších zrcátek, dvojice koncových trubek výfuku a 18palcová litá kola s jedinečným designem.

Součástí standardního vybavení jsou LED světlomety, které obsahují dálková a potkávací světla, LED směrovky a LED světla pro denní svícení. Vzadu černě chromovaný doplněk podél výklopných dveří zrcadlí obložení v přední části vozu a vzhled zadních světel je vylepšen použitím tmavého tónování a černými vnitřními žebry jako u standardního modelu HR-V 2019.

Nová sedadla pro řidiče a předního spolujezdce jsou převzata ze standardního modelu HR-V 2019 a díky upravenému polštáři a opěradlu poskytují lepší podporu. Dynamický styl s cílem podtrhnout sportovní vzhled vozu se projevuje i v interiéru u exkluzivních kombinovaných sedadel v černém a tmavě červeném provedení a také u černého potahu stropu.

Zahájení výroby modelu Honda HR-V Sport pro modelový rok 2019 se plánuje na prosinec 2018, přičemž první dodávky zákazníkům proběhnou na jaře 2019.

Příspěvek Honda představuje přiostřenou verzi crossoveru HR-V Sport. Z 1,5 litru vydoluje 182 koní pochází z Autoweb.cz

Kategorie: Zajímavosti

Studie: elektromobily připraví Německo o 100 000 pracovních míst

idnes - Čt, 12/06/2018 - 08:00
Přechod na elektromobily připraví Německo o dobře placená místa nejen v automobilovém odvětví. K tomuto závěru dospěla studie, kterou zveřejnil norimberský Ústav pro výzkum pracovního trhu (IAB). V současnosti pracuje podle agentury DPA v německém automobilovém průmyslu na 800 000 lidí.
Kategorie: Zajímavosti

Renault Captur dostal motor nové generace 1.3 TCe. Za kolik ho pořídíte?

AutoWeb - Čt, 12/06/2018 - 06:00
https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/12/titulka-8-640x360.jpg

Tato nová jednotka kombinuje výrazné rozšíření radosti z řízení s vyšším točivým momentem při nízkých rychlostech motoru plus vyšší, konzistentnější točivý moment při vyšších otáčkách motoru, nižší spotřebu paliva a emise CO2. Splňuje také nejvyšší standardy pro spolehlivost a odolnost. Zároveň jsou automobily s těmito motory osazeny filtrem pevných částic.

Celková úspora motoru 1,3 oproti staršímu motoru 1,2 je 8%, převážně díky optimalizaci spalování, menšímu tření a zvýšení tepelné účinnosti. Nový motor zároveň disponuje vyšším výkonem a točivým momentem (v závislosti na variantě), ale především využitelností maximálního točivého momentu v širším spektru otáček.

U vozu Renault Captur bude motor s výkonem 130 koňských sil spojený s šestistupňovou manuální převo-dovkou a vyvine maximální točivý moment 220 Nm od 1,500 min-1 do 3,500 min-1. Motor bude také k dispozici ve variantě s výkonem 150 koňských sil. Tato verze může být spojena s šestistupňovou manuální převodov-kou nebo šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC), s maximálním točivým momen-tem 250 Nm od 1,600 min-1 do 3,250 min-1. Verze TCe 150 GPF je oproti verzi TCe 130 GPF dražší o 15 000 Kč.

Ceníkové ceny:

Limited TCe 130 GPF – 399 900,-

Limited TCe 150 GPF – 414 900,-

Limited TCe 150 EDC GPF – 444 900,-

Intens TCe 130 GPF – 444 900,-

Intens TCe 150 GPF – 459 900,-

Intens TCe 150 EDC GPF – 489 900,-

Příspěvek Renault Captur dostal motor nové generace 1.3 TCe. Za kolik ho pořídíte? pochází z Autoweb.cz

Kategorie: Zajímavosti

Škoda Scala se oficiálně představí již dnes! Sledujte livestream světové premiéry na Autoweb.cz

AutoWeb - Čt, 12/06/2018 - 00:01
https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/12/titulka-7-640x360.jpg

Dnes zve Škoda do Tel Avivu na světovou premiéru modelu Scala. Pro všechny, kteří se světové premiéry nového kompaktního modelu nebudou moci zúčastnit na místě, bude Škoda tuto 45 minut trvající prezentaci dne 6. prosince 2018 od 18.30 h živě přenášet na internetu.

Příspěvek Škoda Scala se oficiálně představí již dnes! Sledujte livestream světové premiéry na Autoweb.cz pochází z Autoweb.cz

Kategorie: Zajímavosti

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

idnes - Čt, 12/06/2018 - 00:00
Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026 a prodávat je bude zhruba do roku 2040. V budoucnu se soustředí na elektromobily.
Kategorie: Zajímavosti

Hloupá překážka: chybí jednotný systém dobíjení elektromobilů

idnes - Čt, 12/06/2018 - 00:00
Elektromobilita je hlavně z pohledu evropských úředníků prezentována jako jediná správná cesta automobilového průmyslu. Používání elektromobilů ovšem brání nejen vysoké ceny aut, ale i některé vysloveně hloupé překážky. Třeba dobíjení na veřejných stanicích je podstatně komplikovanější než u normálních benzinek.
Kategorie: Zajímavosti

OBRAZEM: Wartburg hvězdou tuningové výstavy

idnes - St, 12/05/2018 - 20:00
Motorshow v Essenu je tradičním svátkem úpravců aut. K vidění jsou neuvěřitelné kreace, ale také závodní speciály, supersporty, veteránské perly a další čtyřkolové unikáty. Podívejte se na letošní ročník objektivem fotografa iDNES.cz Lukáše Hrona.
Kategorie: Zajímavosti

Mercedes-Benz A 180 d: Kámoš na pokec

AutoWeb - St, 12/05/2018 - 14:00
https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/12/img_4178-640x360.jpg

Jako dítě, které vyrůstalo na seriálu Knight Rider, jsem vždycky toužil po autě, které umí samo jezdit, skákat přes překážky a logicky mluvit. Michael Knight byl můj hrdina, ne snad kvůli jeho chlupaté hrudi, ale záviděl jsem mu jeho hodinky. Dnes jsou autonomní vozidla stále ještě sci-fi, skákat asi také nikdy nebudou, tak snad s nimi budeme moci alespoň pokecat. S novým Mercedesem třídy A můžete. A dokonce vás poslechne, což v případě hlasového ovládání dnes stále ještě nebývá pravidlem.

Všechno začíná frází „Můj Mercedesi“, která zastupuje funkci tradičního tlačítka pro zahájení hlasového povelu (tlačítko na volantu stále je). Fráze je to podivná, nicméně ze zkušenosti funguje i oslovení jenom „Mercedesi“, které jsem používal nejčastěji. Automobilka už naštěstí přislíbila, že pracuje na vylepšení, které nabídne možnost zvolit si vlastní oslovení. Jestli budou fungovat i mírně nestandardní oslovení jako třeba „Hej, kámo!“, na to si budeme muset ještě chvíli počkat.

Zásadní rozdíl oproti jiným systémům hlasového ovládání spočívá v tom, že autu nemusíte říkat několik předem nadefinovaných frází, které si musíte pamatovat, ale můžete na něj mluvit normálně. Stále ale musíte mluvit trochu jednoduše jako na malé dítě, povel „naviguj na Václavské náměstí 10, Praha“ zvládne na jedničku. A takhle si můžete vyžádat třeba předpověď počasí nebo nadiktovat SMS. Dojem z toho, že si s autem skutečně povídáte, je téměř dokonalý.

Hlasové ovládání jsem používal často nejen proto, že funguje obstojně, ale i z důvodu, že mi nové ovládání multimediálního systému nepřešlo vůbec do krve. Nabídka je přehlednější, ale samotné ovládání pomocí dotykové plochy, která nahradila původní kombinaci otočného ovladače a menší dotykové plochy, je zkrátka stále nepřesné. Místo aby se Mercedes přiblížil etalonu v podobě iDrive od BMW, je spíš na dostřel nepříliš povedenému ovládání Lexusů.

Nepomůže ani ovládání multimédií z volantu pomocí malé dotykové plošky pod pravým palcem. Ovládat multimédia pomocí prstu, aniž by řidič musel sundat ruku z volantu, je chvályhodný nápad, ale provedení už pokulhává. Dotyková ploška totiž řidiči neposkytuje takovou přesnost, jakou nabízí fyzické kolečko v dlani na středovém tunelu, a hodně odvádí pozornost, protože se musíte soustředit, abyste se správně trefili kurzorem.

Tohle je výtka všem mercedesům, nejen novému Áčku. Alespoň že pravý displej multimédií je dotykový, takže třeba adresu do navigace naklikáte snadno, ale s výborně funkčními hlasovými povely je to vlastně zbytečné. Hodně zajímavým prvkem je virtuální realita promítaná do navigace. Jakmile přijedete na křižovatku, na displeji se zapne obraz z přední kamery, do nějž se promítají navigační šipky, název ulice nebo číslo popisné. Působí to velmi efektně.

Jinak kabině nového Áčka nelze příliš co vytknout. Po designové stránce je to pastva pro oči. Dvojice širokých displejů vypadá nádherně, výdechy ventilace působí solidně a jejich noční podsvícení je pomyslnou třešničkou na dortu. Proti kvalitě zpracování také nemohu říct křivého slova, snad jen proti novým páčkám pod volantem, které působí laciněji. Za volantem se ovšem velmi dobře sedí, sedačky jsou pohodlné a prostoru je uvnitř dostatek. Áčko rozhodně působí vzdušněji než poněkud stísněná kabina BMW řady 1.

Pod označením motorizace 180 d se skrývá naftový čtyřválec od Renaultu, který z objemu 1,5 litru vydoluje 116 koní a 260 Nm. Hodnoty to nejsou nijak světoborné, nicméně pro běžnou jízdu úplně stačí. Předjíždění si musíte dvakrát rozmyslet, nicméně i německé dálniční tempo okolo 180 km/h zvládá s grácií a hlavně v tichosti. U čerpací stanice potom budete vyloženě jásat. Městský provoz znamená spotřebu kolem šesti litrů, maximální dálniční nasazení potom do sedmi.

Nové Áčko se také velmi dobře ovládá. Od řízení nečekejte žádnou velkou zpětnou vazbu, spíš na dnešní dobu klasicky přeposilovaný dojem, zato však velmi přesné vedení stopy. Celkově to funguje, zkrátka se za volantem nijak zásadně nepobavíte, ale zároveň se netrápíte. Pochvalu si zaslouží i podvozek, který výborně kombinuje solidní přilnavost, neutrální vyvážení a hlavně velmi dobře tlumený komfort i na relativně velkých 18″ kolech.

Mercedes třídy A se povedl i v naprosto obyčejné verzi 180 d, která sice neoplývá dynamikou, potěší ale skvělou spotřebou paliva. Především je nové Áčko nabité moderními technologiemi, které byste pomalu nečekali ve vlajkové lodi, natož u vstupního modelu, a i jako základ nabídky zanechá v posádce dojem luxusu. Za ten si Mercedes nechá slušně zaplatit, vždyť tohle konkrétní auto stálo téměř milion, ale tak už to prostě chodí.

Příspěvek Mercedes-Benz A 180 d: Kámoš na pokec pochází z Autoweb.cz

Kategorie: Zajímavosti

Je to oficiální: VW buduje alianci s Fordem, v USA použije jeho závody

idnes - St, 12/05/2018 - 10:45
Německá automobilka Volkswagen buduje alianci se společností Ford Motor a k montáži vozů ve Spojených státech může využít její závody. Po jednání v Bílém domě to oznámil šéf VW Herbert Diess. Německá firma zvažuje také výstavbu druhého závodu v USA, uvedla agentura Reuters.
Kategorie: Zajímavosti

Německá policie se opičí po české! Do služby povolala BMW i8 s tuningem od AC Schnitzer

AutoWeb - St, 12/05/2018 - 10:00
https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/12/bmw-i8-ac-schnitzer-police-car-03-640x360.jpg

Když dostala česká policie hybridní a futuristicky vyhlížející BMW i8, zlobili se prý němečtí kolegové, že není fér, aby také alespoň jedno do užívání nedostali. Jejich nářky byly vyslyšeny, a tak si před pár dny jedno i8 mohli vyzvednout. Ovšem, ne, jen tak ledajaké! Rovnou upravené od AC Schnitzer.

Divíte se, jak je možné, že policisté budou jezdit v autě, které prošlo tuningovými zásahem? Je to proto, že v Německu tuning není zákonem zakázán, ale naopak, úřady i policisté ho podporují. Ovšem jen jeho schválenou, homologovanou a tím pádem i bezpečnou verzi. Nikdo samozřejmě neschválí lepení neuvěřitelně hloupých obrovských křídel nebo nesmyslně široká kola, pokud ale jako milovník tuningu vsadíte na profesionální firmy a budete postupovat dle zákona, problém mít nebudete.

A protože jsou AC Schnitzer jak profíci, tak hlavně experti na BMW, volba padla právě na ně. Pro i8 vybrali nová, 21“ kovaná a super lehká kola, o 20 mm snížený podvozek, ještě více aerodynamický kit a spousty karbonových detailů, jako jsou kliky nebo zpětná zrcátka. Když k tomu všemu přidáte typické policejní polepy, je výsledek prostě fenomenální!

Policisté auto představili na Essen Motor Show a dle jejich slov mají v plánu s ním v sezóně objíždět i různé tuningová srazy, kde budou mladým milovníkům úprav vysvětlovat, že bezpečnost je důležitější než extrémní bodykity. Hezká práce, co myslíte?

Příspěvek Německá policie se opičí po české! Do služby povolala BMW i8 s tuningem od AC Schnitzer pochází z Autoweb.cz

Kategorie: Zajímavosti

Další Porsche 911 je tu. Legenda je nová a zase stejná

idnes - St, 12/05/2018 - 09:00
Porsche 911 je legenda. A to nejen po stránce prodejních či sportovních úspěchů, devětsetjedenáctka prostě musí mít v designu vždy DNA prvního modelu z roku 1963. I proto u té nejnovější nebylo možné očekávat nějaké divoké mezigenerační změny.
Kategorie: Zajímavosti